Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: övrigt
Läst 3194 ggr
Jesper
0

Tips & Inspiration 5 - Bokhylla som fondvägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi gjorde om vårt vardagsrum (kan bli ett helt inlägg bara det :) ) Så visste vi inte riktigt hur denna vägg skulle utnyttjas. Men vi kom på idén om att göra långsmala hyllor längs hela väggen och samtidigt måla den i exakt samma färg som väggen. Konsolerna byggde jag av smala lister. I och med hyllorna inte är så djupa så gick det att göra dem väldigt slimmade utan ett extra stöd som skulle störa intrycket. Med belysning så blev det en riktigt skön del av rummet.

johan
0

Ni är verkligen duktiga Jesper! Jag har alltid tyckt det är fint och mysigt hemma hos er, men jag har nog aldrig fattat med hur små medel, men mycket uppfinningsrikedom som ni lyckats göra det riktigt riktigt fint!

Jag har alltid gillat den här typen av hyllor, men aldrig fått någon bra chans att få ha sådana. Hoppas att det kan bli det nu när vi snart får lite större boyta!

Mvh // Johan

johan
0

Ps… Jag uppskattar alla dina tips väldigt mycket! Hoppas du fortsätter med fler tips.

Mvh // Johan

Niklas
0

Jag håller med Johan, fortsätt gärna! Det är väldigt inspirerande. Jag har aldrig tänkt på Ikeahyllor som något värt att modifiera. Nu har jag ändrat uppfattning.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pernilla
0

Det där är jättesnyggt!! *dreglar*

Robert
0

Fint Jesper!

Jag har planer på att göra något liknande men för mina fotografier. Väggen jag har är av betong, och ramarna hade jag tänkt vila på någon smal hylla. Sedan är det där med belysningen.

Tar tacksamt emot tips och idéer.

Hälsningar

Robert