förråd, prisskillnad byggsats mot lösvirke
jag behöver bygga ett förråd och nu finns ju många på marknaden. mitt problem är att jag behöver ganska hög takhöjd och de flesta av de färdiga är låga.
jag undrar vad prisskillnaden blir på ett ungefär att bygga med lösvirke jämfört med att ta en byggsats.åtminstone sådär mellan tummen och pekfingret…..
storlek ca 10kvm golv blir en gjuten platta så inge trä

Svårt att säga. Det finns ju många förråd i olika prisklasser på marknaden. Ska du bygga själv eller ska du anlita snickare? Bygger du själv kan du ju räkna på materialåtgången och se vad det kostar. Tänker du anlita snickare så kan du kontakta några firmor och höra vad de tar för jobbet.
jag tänkte mest ren materialåtgång

Tumregeln är att det kostar 10 000 Kr/kvadratmeter, det gäller visst tillbyggnad o sånt, med fönster, isolering och förmodligen finare golv än det blir i ett förråd, men under 6000/kvadrat tror jag inte man kommer undan.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Eller kolla vad de som tillverkar byggsatser tar för att göra ett kundanpassat förråd. Finns det gränser för hur högt man kan bygga och fortfarande kan kalla det för friggebod och därmed slippa bygglov?