Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: bygga-och-renovera
Läst 1194 ggr
Stenis
0

Hur länge får man hålla sig vid badrumsrenovering

En eventuell badrumsrenovering finns någongång inom överskådlig framtid.

Det kommer att innebära ut med plastmattor, in med målade väggar, kakel och golvklinkers. Golvbrunnarna skall vara på samma ställe eventuellt kommer en ny golvbrunn att måsta bilas.

Men nu till problemet, hur lång tid kommer vi att behöva klara oss utan en fungerande toalett? Vi har nämligen bara en toalett? Jobbet kommer nog till mesta del att skötas av hantverkare.

Mvh Nödig

Linda
0

Hej

-Vet när mina föräldrar renoverade så hade de en sådann där hink toalett potta och t.o.m min plast mamma tyckte att det fungerade eftersom det bara är för kort tid.

/Linda

Niklas
0

Det går att planera så att det inte behöver bli så långa sammanhängande perioder utan toalett. Man får ställa tillbaks den provisoriskt mellan arbeten. Fråga den hantverkare du tänker anlita om du inte gör det själv.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oskar
0

Kanske kan hyra en Bajamaja? :)

http://www.bajamaja.se/

Oskar

Tom
0

Det finns några tillfällen då du måste klara dig utan en toalett. När fuktspärren ska torka. När golvet ska brinna (om ni ska lägga på flytspackel?). När klinkersen är satt.

Annars kan man, som Nicke skriver, sätta in den varje kväll.

Mvh

Tom

Stenis
0

Bajamaja?

Nja jag vet inte, undra om jag får det godkänt från föreningen att sätta upp en bajamaja på vår innergård =)

Tom:

Jag tror inte att vi skall behöva flytspackla om golvet. (Tror och tror rättare sagt så hoppas jag, mao jag vet inte) Vi kommer att ha duschen och så på samma stället så fallet finns redan.

CBA
0

När vi totalrenoverade vårat badrum så var vi badrumslösa i drygt 2 månader.

Vi hade fukt bakom våt tapeten och under plastmattan så min käre make fick gröpa ur det ordentligt.Vi ställde in en stor fläkt och det tog några veckor för det att torka upp ordentligt.

Fallet på golvet var helt åt fanders och lutade in mot alla hörn isf ner mot brunnen så han var tvungen att fixa det med innan han kunde börja kakla och lägga klinkers.

Allt tog ju lite extra tid oxå eftersom att han endast jobbade någon timme varje kväll efter jobbet och sen på helgerna.

Vi hade så många moment som hade lång torktid…fylla igen hålen i väggarna, golvet och fuktspärren (som vi INTE snålade med).

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.