Hemmet iFokus

Hemmet

Läst 134 ggr
[Ankananna]
0

Vad är det för ohyra bild bifogad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Är det här en pälsänger eller någon form av annan ohyra!? Någon som vet

beem
0

Kan vara Brun Pälsänger.
Anticimex har bra bilder att jfr ned.

https://www.anticimex.se/identifiera-skadedjur/

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Vi hjälper dig identifiera insekter och djur. Om det rör sig om ett skadedjur ger vi tips och råd för hur du blir av med dem inomhus i hemmet.
  • Redigerat 2024-12-21 20:43 av beem
[Ankananna]
0

Jag misstänker det är brun pälsänger för såg en larv på golvet för ngn dag sen.som ser likadan ut. men ville va säker om ngn annan e bättre på sånt här än mig. Tack!

[Ankananna]
0

Brun pälsänger är inte vanliga fall i Sverige ?

Calcifer
0

Jag får de där små satarna då och då. Bara att städa nåt så innihelvete där de varit, dammsuga dammsuga dammsuga och moppa och finns där. Tex en matta eller nåt så tvätta eller lägg ute i kylan. Jag upptäckte nyss på badrumsgolvet så det är var jag ska göra i morgon. 🙄

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

hemul
0

Jag tycker inte det ser ut som en pälsänger. Hur stor är den?

[Ankananna]
0

Gissa vad det är
Då? Ni som tror de inte är
Päls

hemul
1

Det är inte lika lätt. Ingen insektsexpert, men jag har sett väldigt många pälsängrar och de har inte sett ut så där.

Du kan ju svara på min fråga om storleken också, kanske? Och du ska få några till. Har du bara hittat den där eller flera och exakt var i hemmet hittade du den? I kläder? Knallande omrking på golvet? Har du sett larver?

Alla insekter man hittar inomhus behöver inte vara ohyra utan kan helt enkelt ha kommit in utifrån. De kan överleva kylan i fönsterspringor och andra öppningar i huset och så råkar nån komma in.

• Redigerat 2024-12-27 19:16 av hemul
[Ankananna]
0

En i köket å en i badrummet. Så
Lite märkliga ställen. Storlek vet jag tyvärr inte.