Konstig bil utanför hus mitt i natten?
För några nätter sedan hände något väldigt konstigt. Jag vaknade upp vid tre tiden och hörde massa dunsar. Sen såg jag något vid mina fönster, det såg ut som att något åkte förbi utanför. Så min första tanke var att det var en stor fågel som åkte förbi och som hade skadat sig..
Jag går fram till fönstret och kollar ut, då ser jag en mörk bil utanför som har lysena på. När jag tittar ut så ser jag ett litet ljus i förar sätet. Men personen verkar inte ha tagit någon bild för då hade det väl blivit väldigt ljust. Hen kollade inte heller i mobilen för då hade den lyst upp ansiktet.
Vad kan detta ha varit för något? Varför står man utanför någons hus med lysena på?
Det beror kanske lite hur du bor.
Finns det grannar? Bor du i villa eller lägenhet på bottenplan? På landet eller i samhälle?
/Maria
Kollar på karta i kartbok? Fel på bilen och söker i manual? Alla har inte allt i mobilen? Kisspaus?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Det kan ju finnas många orsaker.
Igår skulle vi åka på loppis när vi kom fram dit vi trodde loppisen var men där fanns inte en enda människa. Jag plockade fram mobilen och surfar fram att vi var tre timmar för tidiga
Då vi körde därifrån. Gården vi var på ligger väldigt ensligt så det kan ju ha sett konstigt ut.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Kanske han tappade något och sökte efter det med ljuset från hans display? Jag hade förra året en sådan telefon som inte hade en flashlight function och använde därmed bara ljuset från displayen.
Sen kan det mycket väl vara att han kollade i manualen. Jag har behövt göra det ett flertal gånger då vissa varningsljus har börjat lysa och jag har inte vetat vad de betyder.
Jag och min man har nog varit med om en massa som säkert skulle se konstigt ut för det flesta. :D Det har alltid haft något att göra med bilen!
Varför funderar du dock över en sådan här liten sak? Sådana grejer händer tämligen ofta här omkring där vi bor och vi tänker inte desto något mer utöver det.
#4: jo så kan det ha varit.
Ja det dunkade extremt högt så jag trodde att någon försökte göra inbrott i mitt hus. Sen sprang ju någon runt bilen och det verkade väldigt märkligt.
#5: Jag förstår att det kan ha skrämt dig men högst troligen var det nog inget speciellt på gång. Inbrott sker sen oftast under dagen då de förväntar sig att folk jobbar. De brukar oftast nog inte komma om nätterna då det är större risk att folk är hemma.