Droppande Gustavsberg Nautic duschblandare
Jag har en Gustavsbergs Nautic duschblandare som droppar kallvatten. Ibland kan det vara mer och ibland inget alls, vilket åtminstone jag tycker är lite skumt.
Hur som helst förstår jag inte riktigt vad det är jag behöver byta för att ordna problemet.
Är det någon händig person som har koll?
Mvh // Johan
- Redigerat 2021-08-23 17:12 av johan
- Redigerat 2021-08-23 21:18 av Niklas
Droppar det från själva blandaren eller från duschslangen?
Skakar ni alltid ur slangen efter ni duschat och använt den? Eller gör bara vissa det?
Annars kan det vara vatten som finns kvar i slangen och droppar.
#0: Hur länge droppar det? Droppar det oavsett vilket läge temperaturväljaren har (kallast/varmast)?
#1: Munstycket, men det är under många timmar, så inte att det är vatten kvar.
Mvh // Johan
#2: Det kommer och går lite slumpartat, men det slutar aldrig.
Har inte testat att ha Max värme eller ingen värme och se om det blir skillnad.
Men droppandet är alltid kallt, även om termostaten är på runt 37 grader.
Mvh // Johan
Jag tänker att om det inte droppar i ett av maxlägena kan det vara någon tätning där som läcker. Läcker det i alla lägen kan det vara någon packning i själva kranen som innehåller tätt.
Delar till Gustavsberg Nautic duschblandare finns här:
» Reservdelar till duschblandare
Läste på en annan sajt att ventilöverstycket kan orsaka dropp. Det kostar 75 kronor.
Tackar.. Värt att testa. Synd att Gustavsberg inte skrivit ett enda ord om vilken funktion respektive reservdel har. Och dom hänvisar alla privatkunder till butikernas kundtjänster. Och där jag köpte blandaren är kundtjänst sinnnnnnnnnnessjukt långsamma. :(
Mvh // Johan
#6: Du kan säkert vända dig till valfri kundtjänst där de säljer samma blandare.