Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: övrigt
Läst 4550 ggr
Lisko
0

Snygg tvättvinda

Min torkanordning blåste sönder i höstas, så jag måste införskaffa en ny, men skulle den här gången vilja ha en lite snyggare än den "metalliga" jag tidigare haft. Det måste inte vara en vinda utan kan se ut på annat sätt. Någon som har ett tips eller en idé?

AndersE
0

Det beror nog mycket på hur trädgården ser ut. Spänna linor (borttagbart) mellan två väggar?

Lisko
0

Nej det går inte, och jag har inga träd på rätt ställen, dom ligger för nära vägen. Jag vill inte bjuda förbipasserande på för mycket information…

AndersE
0

Hur många meter lina behöver du?

Själva använder vi sådana där hopfällbara ställ som finns på närmsta varuhus. Ett par sådana ställs ut på gården och klarar nästan en tvätt.

På vintern står de i tvättstugan.

Jag har inte IKEA:s men något liknande.

Lisko
0

Jo, men dom är ju inte så jäätte-snygga, och jag vill gärna ha något som jag inte måste plocka undan, nått i trä kanske…

AndersE
0

Smaken är som baken…

Det som gör att jag tycker att de är snygga är att de är lätta att plocka undan…

Glad

Faxlin
0

Men Anders blåser inte dessa omkull? Jag har också något liknande som jag satte ut förrut, men mina gav mig nästan alltid smutsig tvätt igen för att den hamnade upp och ner och slutade i syrenbusken.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndersE
0

#6 Jag tar in dem när Gudrun kommer… Flört

(Vi har en rätt bra vindskyddad plats)