Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 7483 ggr
lottie350
0

Genomskinlig plastfilm?

Hej! Jag funderar på att göra om lite i köket i min hyresrätt, och då funderar jag på att sätta på genomskinlig röd plastfilm som är självhäftande på kylskåpet, lika så vill jag också göra på det tråkiga vita kaklet i köket fast då vill jag inte ha genomskinlig plastfilm. Då till mitt problem, jag är nyinflyttad i karlstad och undrar lite om det är någon som vet vart i karlstad man kan få tag på sånt på rulle? Alltså INTE färdigklippta. Jag har kollat lite på ställen jag trodde att de skulle ha men hittade inte.

Annette
0

Färgaffären borde väl ha.

lottie350
0

Jo men de jag har kollat på säljer inte hela rullar utan bara i bitar och det blir svindyrt..

JennyKrita
0

Vet att IKEA har en del såna grejer, jag köpte sådan plast fast "frostad" till badrumsfönstret. Då såg jag att det fanns i färger oxå, dock reserverar jag mig för att det kan ha varit i remsor när det var färg…är lite osäker, kan vara värt att kolla iaf, för där var det inte dyrt, typ 30 kr för en rulle.

Tom
0

Jag skulle nog kunna komma med en del bra tips om var man generellt kan få tag på det du söker men eftersom jag inte till 100% vet om det även gäller Karlstad och du absolut inte vill ha några andra svar än de som vet var i just Karlstad det finns så avstår jag.

Tom

lottie350
0

det är ju i karlstad jag vill veta vart man kan köpa det på rulle och som inte är så dyrt. Vill inte behöva beställa på postorder eller nåt sånt

mariatingsund
0

Har du frågat glasmästeri? Jag vet inte, men de kanske har stött på frågan tidigare och kan tipsa dig vidare?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tom
0

#5, Du är rolig du…

lottie350
0

#7 vadå "Du är rolig du.."?

Tom
0

Lottie350, Om du verkligen är intresserad av att lösa ditt problem tror jag att du skulle ha större chans om du var lite mer öppen för kreativa idéer istället för att styra alla svar inom snäva ramar.

Det finns olika teorier om hur man bäst, snabbast och enklast kommer fram till en icke given lösning på ett definierat problem. Att begränsa problemlösarnas kreativa sidor är ofta ett mycket effektivt sätt att begränsa sina chanser till bra lösningar.

Så egentligen försökte jag bara hjälpa dig men kände att du inte riktigt vågade lita på att min hjälp var någon hjälp och då lät jag det hellre vara.

Ha det bra!

Tom

Denna kommentar har tagits bort.
lottie350
0

#9 Det kanske finns olika anledningar till varför mina önskningar var begränsade. Jag frågade om någon visste vart i karlstad det fanns. Dom som vet kan svara, dom som inte vet behöver inte svara. Fattade inte du vad jag ville så behöver du inte svara och inte skriva så! Varför inte läsa det jag skrev riktigt än att vrida runt med frågan. Gör alla en bra tjänst å va tyst om du inte förstår vad man vill. Klart jag kan ta emot tips också, jag förbjuder väl ingen det! Men enklare vore det för mig om någon som visste bara kunde säga att tex "På martins färg finns det sån" Ja tack då vet jag det. Förstår du nu?

Denna kommentar har tagits bort.
Tom
0

I rest my case…

Rosaparaply
0

Plastfilm vet jag inte mycket om, men jag vill ändå passa på att hälsa dig välkommen till Karlstad. Hoppas du kommer att trivas. Karlstad är inte en jättestor stad men har ändå det mesta man kan önska sig (nu har vi ju t.o.m. ett eget IKEA - invigdes förra veckan).

Ola007
0

Ett litet tips från mig är att du letar upp en reklamfirma som gör skyltar eller sätter text på bilar. Dom har definitivt såna rullar, jobbar själv på en sån firma och har själv använt självhäftande folie på mitt kakel. Känner tyvärr inte till något ställe i Karlstad, men sök på Google eller Eniro så hittar du.

Mvh Ola

Tom
0

#15, Lottie ville inte ha tips av den sorten som inte var preciserade för Karlstad. Annars hade hon fått samma tips från mig. Du får hålla tummarna för att du inte får en utskällning nu för att du försökte hjälpa henne… ;-)

Tom

Alexej
0

Tom , du är Sajtvärd här och dina kommentarer är under all kritik. Är man Sajtvärd får man vara vänligt och uppmuntrar folk att bli medlemmar OCH att stanna här. Om du ta allt personligt är du kanske en bra snickare , men en kass Sajtvärd.

Dags att göra något för att rädda en bra sajt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Solveig
0

Jag tycker Tom är en utmärkt Sajtvärd, att han och Lottie missförstår varandra är väl ingen stor sak. I cybervärlden är det svårt att "se" nyanser i konversationen. Så länge det inte blir ett flamewar tycker jag vi har det bra

Tom
0

#17, Tack, vad snällt att du lägger dig i en diskussion som du uppenbart inte heller har förstått innebörden av. Det gjorde strängen genast mycket trevligare :-)

#18, Tack! Men jag har absolut inte missförstått Lottie :-)

Tom

vanessa
0

Ger mig in i denna diskussion, med lite rädsla. För jag har aldrig varit i Karlstad. Men Clas Ohlsson brukar ha sådana saker. K-rauta, Bauhaus, Jula, till och med affärer som Rusta kan ha det. Bokaffärer, pappersaffärer. Kanske till och med Åhlens, Mique. För det finns ibland sånt där man minst väntar sig det. Vill du sedan veta exakt var de ligger så får du googla lite, och kanske gå in på eniro när du har adress. För som sagt, jag vet inte exakt var det finns. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

lottie350
0

#20 Tack för tipsen, då ska jag kolla runt lite.
Har funderat på sånt där bokplast som man köpte till skolböckerna när man var liten kanske man kan använda sig till om man hittar nåt snyggt.

vanessa
0

Bokplast finns på Clas Ohlsson, har köpt själv. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

lottie350
0

Ah okey då ska jag kolla det!