Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: bygga-och-renovera
Läst 3790 ggr
mariatingsund
0

bästa väggbeklädnad i hall

om man har djur? Till och med dörrkarmar och lister blev slitna fort och är jämt fläckiga trots en korthårig hundras. Det kan man ju alltid måla om. Men finns det någon sorts tunn masonitliknande skiva med perstorps tålighetgrad till väggen? Tapet är ju så gott som uteslutet, även tvättbar, och panel vill jag inte ha. Kakla går ju inte heller. Idé? Vad skulle ni välja?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

kickboard
0

Glasfibertapet som målas är rätt tåligt. Finns i olika mönster.

Tom
0

Laminatgolv?

Tom

AndersE
0

Du vill ju inte ha panel, men det hade jag nog valt - åtminstone nertill. Men det beror ju dels på smak, dels på vad det är för hus och hall.

Varför går inte kakla? Det finns ju hur mycket som helst att välja på, så i rätt hus/hall kan det nog funka.

Alexej
0

Varför inte tapet med klarlack över? Lätt att tvätta bort fläckar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mariatingsund
0

Om jag tapetserar och lackar över, då får jag stort sätt en lika känslig yta, det blir repor, fläckar, den rackaren vi har öppnar dörrar själv och har klor hur vi än klipper. Om jag gör panel, är saken samma, bröstpanel han han rentav använda som stöd. Att lära hunden veta hut går ju inte eftersom han alltid gör så när vi INTE är där. Just nu har vi glasfibertapet, (väv) med det ser inte vackert ut, repor repor och återigen repor. Kakel och klinker  skulle tåla en hel del, men jag upplever det som om man kom in i en sjuksal när man kommer in i en hall, fruktansvärt kall. Det blir ju klinkers på golvet, så på väggarna vill jag gärna ha något som inte känns sterilt. Jag har ju sett perstorpsplatta innan man limmar det på bänkskiva, den är cirka 2 mm tjock, om man inte kunde fästa det med byggsilikon eller något. Men får man tag på det någonstans?

AndersE
0

Väljer man kakel i rätt färg tror jag inte det ska behöva kännas kallt. Man behöver ju inte ha det på väggens hela höjd?

Det går säkert att fästa plattor på väggen. Men varför inte i så fall testa Toms variant med laminatgolv?

Alexej
0

Natursten/väggtegel tycker jag också är snyggt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mariatingsund
0

http://www.psm-formica-europe.com/publish/site/eu/sweden/en/home/our_products/formica__collection/classics.html

Jag har hittat denna sidan, jag kan tänka mig t.ex. Coral Bumerang. Jag kollade också laminatgolv, men hittar inte riktigt det mönster som jag skulle sucka efter.

Alexej
0

Rätt häftig. Men det blr också väldigt glänsande:

AndersE
0

#9 Knappast hundtåligt…

Alexej
0

det är en bild från länken i #8-perstorpsplattan….Glad

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade faktiskt tänkt mig lite snällare, typ ur deras metallsortiment, en av dem ser ut som vattendroppar (grått i grått), undrar varför det är bland metalldesign. Eller också något liknande som denna bild

Alexej
0

Jag tycker det är rätt häftigt. Hade aldrig kommit på den ideen. Fast det måste ju passar in i resten av huset. Hittade ingen prislista. Antar det kostar en del.

AlbaStiffler
0

Finns en hel del kakelplattor som liknar den i #12 som är jättesnygga. Finns som både golvplattor och väggplattor. Vissa är jättestora och assnygga, typ 1x1 m, eller 0,5x1m… Kanske är något?!

mariatingsund
0

jag återkommer med bilder och priser när vi har tittat närmare på möjligheterna. Allting är i planeringsstadiet. Egentligen skulle vi renovera vardagsrummet, men hallen hänger ihop med det och jag är tveksam att vi hinner göra allt i år. För nästa år har vi planerat in verandan, och då borde vi avsluta hela bottenvåningen, så vi kan leva som vanligt igen. Önsketänkande. Det är svårt att ägna tid för det, när man är egenföretagare.

mariatingsund
0

Man blir nästan sjuk… jag vill ha alllltttt! http://www.trend-vi.com/default.asp?liv1=2&liv2=1&liv3=3

Kolla in glasmosaiken

AlbaStiffler
0

very najs!

mariatingsund
0

Jag har fyndat en spegel i alla fall (innan väggen är färdig…) Typisk tjejer eller?

mariatingsund
0

en bild till, jag kunde inte lämna den kvar i antikaffären.

Amiechan
0

Äh, det är ju perfekt att göra det i den ordningen. Nu vet du ju exakt vilka färger du ska matcha med :)

mariatingsund
0

Precis så jag tänkte! Skrattande

davidia
0

eftersom jag har djur så valde vi en tapet i hallen som man kan tvätta av.då får man bort alla fläckar och tapeten blir inte förstörd.så den tog vi på halva väggen ner till och en annan upptill.med en bård emellan.supersnyggt!

Susanne
0

Varför inte sätta "tofflor" på hunden?

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

mariatingsund
0

Hehe, Susanne, han ska ha gummistövlar och regnjacka när vi går ut och mystofflor inomhus. Jag vet inte, jag tycker nog fortfarande idén att ha perstorp på väggen, den behöver faktiskt inte vara ända upp till taket, utan göra något snyggt, med lister som övergår till hyllor i vinklar eller nåt… Jag har inte hunnit fundera så mycket på det, man hinner inte alltid.

vanessa
0

Inte lika snyggt, men går nog att göra det. Är att ta upp våtrumsgolv på en del av väggen. Det blir lätt att torka av. Och det finns säkert fina golv. Men tror mer på glasmosaiken, eller snyggt kakel. Sedan så är stål snyggt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

AndersE
0

Fast stål är ömtåligt - fettfläckar, och blir repigt.

mariatingsund
0

Jag kanske skulle ta upp tråden i hundar.ifokus, vore kul att veta hur andra löser dessa "hundproblem". Det har ju inte varit problem innan, men nu när vi får det sååå himmmla snyggt överallt (så småningom), så tänker man på att DET ska minsann inte får bli slitet lika fort.. Hm.