Brandvarnare som piper - sammankopplad
Ja, brandvarnare som piper brukar ju vara batteri :) Men det känns inte rätt.
Det är en serie av 4 varnare som är sammankopplade trådlöst. Vi köpte dem för ett halvår sedan kanske? Bör väl inte vara dags för nya batteri redan? Har både 4 vanliga och ett sånt där stort fyrkantigt.
Varnaren i mitt rum piper, har gjort ett bra tag. Ungefär var 20 minut, precis nr man lyckats slumra till ;)
Suger de verkligen batteri så fort bara för att de är sammankopplade? Brukar ju vara i åratal vanligtvis.. Eller finns det någon annan anledning som någon känner till?
Får väl koppla in den igen imorgon eller nåt (tog nyss ur batterierna - men jag lär höra om de andra går igång i vilket fall och jag har dörr rakt ut om det skulle vara så illa). Man drar sig lite för det när hela den här sammankopplingen mellan allihop ska göras om… tjuter som f-n och inte blir man klok på om de fattat att de hör ihop. Tror att en av dem inte riktigt vet om att den är länkad till de andra… de andra tjuter när man testar den men den tjuter inte på dem. Men de låter så högt att två egentligen räcker.. har 4 mest för att få varning så tidigt som möjligt om det börjar brinna på fel ställe.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.