Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4173 ggr
Linnea
0

Förvaring i minihall

Vi har två hallar, den ena miniliten och den andra är pytteliten, alltså ännu mindre.

Vi andvänder mest den minililla och skulle behöva lite bättre förvaring där. Den är ca 1,90*1,60 och har inte mindre än tre dörrar! Ytterdörr, innerdörr (fd ytterdörr innan hall/toa byggdes) och toadörr. Står man med ytterdörren bakom sig har man toadörren åt vänster ca en halv meter in. Den tar i princip hela den väggen, det står en brandsläckare på den lilla plätt som är innan toadörren.

Till höger har vi kaoset, som tyvärr har en tendens att sprida sig ut över hela "gångbanan" som ju inte är bredare än 50-60 cm.

Där finns en hatthylla med skohylla under (som aldrig verkar räcka till..), på hatthyllan har vi hängt en tyggrej från ikea med massa små fack till vantar, mössor mm. På hatthyllan ligger hjälmar av alla de slag.

Bredvid skohyllan står kattlådan och dessa två tar upp hela golvdelen av väggen. Mellan kattlådan och innerdörren (där är dock ingen dörr, bara ett hål) har sonen sin klädhängare som tar upp resten av den väggen.

Det är alltid kaos. Jag får väl erkänna att vi nog har en del prylar som inte behöver vara där men faktum kvarstår, vi har för lite förvaring! Hur gör vi?

Skynda långsamt så går det fortare.

Lill-Kisse
0

Det där var väl inte så litet ändå för att vara en hall.
Börja med att flytta kattlådan till toan.
Fixa en hylla med fack från golv till tak (som kuber ovanpå varandra) att lägga in lösa persedlar i. Montera en stång med många klädgalgar bredvid (mellan vägg och hyllan med alla fack).
Till skorna behövs i regel en skohylla i två eller fler plan.

Linnea
0

Har ingen plats för kattlådan på toa, den är typ lika stor som hallen men där ryms toa, handfat, dusch och tvättmaskin..

Vi tar alltså ner hatthyllan helt? Det vora skönt, gillar inte hatthyllor, väldigt opraktiska.

Får fundera lite på det där med hylla, måste nästan platsbygga nåt då.

Lill-Kisse
0

Det skulle förvåna mig om det inte finns smal hylla med många fack på höjden i de flesta möbelaffärer. Kolla vad t ex IKEA har.

Linnea
0

Det blir en platsbyggd, har ritat den nu. Kattlådan byter plats med brandsläckaren. Blir precis såna fack vi behöver. Passar på att måla om samtidigt.

Lill-Kisse
0

Toppen att kunna bygga själv. Duktig tjej! Fiffigt byte också.

mariatingsund
0

Vi har köpt Ikeas skoskåp,den är kanske bara 15 cm djup, med fällbara lådor och de rymmer mycket. Två sådana kan man lägga ovanpå varandra, de nedersta använda till skor och den översta till mössor, handskar osv. Kan köpa till några extra knoppar som kan bli bra till jackor mm. En stor spegel kan man montera på dörr eller ledig vägg för att göra hallen rymligare om än på bara låtsas.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Forest]
0

Skoskåp är kanon bra lösning vi har själva skit liten hall (ena är större men ena är mycket mindre) iaf jag köpte skoskåp/fack som du sätter på väggen i dessa har vi mössor vantar+ hundtäcken osv sen har jag vanligt gov-skoskåp. Sen köpte jag en drös knoppar och satt upp på barnens rum där hänger de olika saker allt från skärp,hjälm,tröjor mm varför inte ta det i hallen. Jag har papplådor på våran hatthylla i stora hallen men dit ska införskaffas annan hallmöbel/sittpuffar eller annt för ha lite smått i oxå :) Inne på kattforumet finns det flera som gjort div kattlåde-möbler av olika hallmöbler kanske kan vara någon som kan tipsa dig om detta med där inne med om du nu kanske har plats i andra hallen?

Linnea
0

Jag har som sagt ritat en platsbyggd hylla och den får det bli. Vad som händer i andra hallen vet jag inte än, där finns två dörrar en pyttevägg som rymmer ett städskåp och en trappa. Golvytan är typ 1 kvm..

jasmina.p
0

Ta gärna en bild på eran hall, vi har också en jääätte liten hall men jag har så många skor och hundkläder och massa ytterkläder som står framme, skulle behöva lite inspiration ! :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!