Goda grannar... NOT!
Nästan alla har väl hört talas om någon slags grannfejd? Det kan vara allt ifrån hur man tar hand om sina grovsopor till någon som spelar musik för högt på kvällarna. Eller på dagarna också för den delen, endel människor är känsligare än andra… :)
Läste en artikel i Aftonbladet som dock slog det mesta av vad jag hört tidigare. Den handlade om en 60-årig kvinna som under elva års tid hade polisanmälts 119 gånger för att ha spionerat på sin granne och kastat in sopor på deras tomt.
-Hon har suttit uppflugen i sitt plommonträd med kikare. Hon byggde också ett utsiktstorn med staplade bord och stolar där hon satt och stirrade på oss, säger grannen.
Haha, jag säger då det… 
Mvh // Staffan
Det låter som om hon vore ett roligt fotoobjekt. En tant uppe i ett plommonträd med kikare eller på en hög trädgårdsmöbler. Jag kan tänka mig hur snabbt länken till webbsidan om henne skulle spridas på nätet om den fanns.
Vänliga hälsningar
Niklas

Visst var det om det här som det var inslag om på skjutjärnsjournalistiska Insider i går? De hade visst tagit upp det tidigare…
Låter som några av mina grannar från min barndomsby, vi bor ca 500 meter i från varandra, alltså ser du inte med blotta ögat vad som händer på en gård till en annan, inte detaljreat i all fall om du inte heter Clark Kent ….
En dag besökt min far mina grannar och de säger
- Få se hur var det nu, bytte du ut toalettstolen i går???
En sak som endast går att se med kikare 
#2, eller om de möjligen råkade vara i närheten när han köpte den. Eller om någon de känner såg det eller arbetar i affären. Eller någon annan orsak som inte vi vet…
Tom

De har inte lämnat sin gårdsplan de senaste 30- åren… De är lite platsbundna kanske man kan kalla det…
Oj, hur får de mat och andra förnödenheter utan att lämna gården på 30 år? Är de helt självförsörjande?
Tom

De ringer till den lokala ica-butiken som skickar maten med postbussen.
Sedan kommer distriktssköterskan och ser om dem, fast du må tro att det är spännande de gånger de måste åka till vårdcentralen =)
Fast det känns ändå lite skönt att de håller koll åt vårt håll, känns lite tryggt att veta att de förmodligen skulle märka om det skedde någon olycka hemma hos oss eller så. En gång upptäckte de en skadad häst i en hage som de hade bättre syn till än vad vi hade. Så sådana gånger är nyfikna grannar faktiskt positivt.

Ja (o)sämjan är underbar ibland. hihi
Jag vet, bor i en inavelsby där alla är släkt med alla på något sätt.
Hualigen, inte hjälper det om man försöker hålla sig på sin kant heller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det här blir bara bättre och bättre. Snart behöver området grannfejder en helt egen iFokus-sajt… :)
80-årig dam i motorsågsmassaker
Sågade ner grannens tall när hon inte lyckades ringa färdtjänsten
80-åringen säger att hon fick hjärnsläpp när hon inte kom fram till . Hon tog fram sågen och gjorde processen kort med grannens tall. Nu åtalas kvinnan och krävs på nästan 150 000 kronor i skadestånd.
>> Länk till artikeln i Aftonbladet
Mvh // Staffan
Min första tanke är om tanten verkligen behöver färdtjänst om hon utan vidare kan hantera en motorsåg så bra att hon kan fälla en stor tall… !!!
Tom

#10, bra tänkt!!
Ja roslagspiggar är inte att leka med…:)

Ha. Undrar hur de tänker när de fastställer ett eventuellt skadestånd. Ett träd kan ju vara värt så mycket mer än själva värdet på virket…
Oskar

När vår granne råkade elda upp vår tallhäck så fick pappa ersättning motsvarande vad det skulle kosta att plantera en lika stor häck. Jag har för mig att det var 25000kr och det var 1977. Pappa blev glad att han blev av med den fula häcken och för pengara köpte han en husvagn. Och grannen fick en flaska Chivas Regal :-)
#13, härlig gest att ge grannen present!
Tom

haha, min spontana tanke vart likadan som Toms, behöver den tanten verkligen färdtjänst. hihi
Får kanske vara glad att det var tallen hon tog ut det på och inte gubben som kör taxin. *fniss*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars