Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 4868 ggr
anna-sofia2
0

Trasig gasugn

Hej!

Har en gasspis och gasugn VOSS hemma. Gasugnen har, sedan köpet av bostaden, aldrig fungerat. Den går att tända upp men den släcks så fort jag släpper knappen. Jag har provat att hålla knappen intryckt länge och väl innan jag släpper på knappen sakta, sakta.

Jag vill försöka få ugnen lagad men vet inte hur jag ska gå tillväga; vem jag ska kontakta etc.

Är det någon som har tips vore jag hemskt tacksam!

Mvh Anna-Sofia

mammaz
0

Hej tändsäkringen är nog trasig! Var bor du? Kan säkert tipsa om någon firma du kan kontakta! Har själv gasspis.Skrattande

anna-sofia2
0

Jag bor i Malmö, vi har naturgas där jag bor. Jättefint om du vet någon firma :D.

mammaz
0

Hej vem köper du gasen ifrån? De kan tala om för dig vilka som kan fixa detta! Om gasen ingår i hyran fråga hyresvärden vem som distribuerar gasen till ditt hus.

Själv har jag gasol.

Tror inte att det kommer att kosta speciellt mycket att fixa detta.

Lycka till

anna-sofia2
0

Tack vad härligt! Ska ta tag i det på måndag! Sen ska här bakas bullar och bröd! Tack igen!

Halvdansken
0

Om du har köpt bostaden, så är det nog ditt eget problem. Du får i såfall ringa till Voss och be den skicka en reparatör.

Det är frågan om det blir billigare att köpa en ny ugn/spis.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mammaz
0

Hej igen. Det finns väl en bostadsrättsförening. Tänkte inte på att det stod att bostaden var köpt.

Men deppa inte ihop för enligt min man som jobbar med gasinstallationer för industrin så är det klart att du kan få detta fixat ganske billigt. Vare sig det går genom leverantören av spisen eller gasen. Reservdelen är billig, kanske några 100:- lappar.

Köpa en ny ugn/spis kostar jättemycket.

Du kan säkert baka snart igen.

Kram Lena

Halvdansken
0

Reservdelen är billig, ja…

Men sen tillkommer körtid, arbetskostnad osv. Så det kan lätt bli en bra slant. Men förmodligen billigare än en ny spis. Sen får man väl tänka på hur gammal den är och i vilket skick osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

anna-sofia2
0

Tack alla. Jag får ringa runt och höra helt enkelt. Jag har hoppet uppe och känner att det kommer lösa sig på nåt sett. Nu vet jag i vart fall jag ska börja nysta..:).

Kram