Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5201 ggr
Grodan
0

göra egna julkort

ni händiga folk, hur gör ni?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annika
1

Klipp, klistra och gör det så enkelt som möjligt om du ska skicka till många. Jag har gjort olika silhuetter i färgat papper. Nåt år gjorde jag pepparkaksgubbar i brunt papper som gick att vika upp som ett kort. Så målade jag på sprits med vit acrylfärg. Nån annan gång har jag gjort en gran på samma sätt i grönt papper med en guldstjärna i toppen eller en tomte i helrött med bara vitt skägg. Man kan också använda såna där stansar som man kan köpa och göra hålfigurer i pappret. Det är jättekul. Det blir väldigt effektfullt med inte särskilt mycket jobb. Eller ta kort på hunden eller nåt och klistra på hjärtan och stjärnor runt som en ram. :-)

Det finns ju massor av saker man kan göra. Frågan är bara hur mycket tid det får ta. Hoppas du kommer på nåt skoj!

Grodan
0

tack för lite tips… silhuetter låter som en bra idée… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SirpaFingerroos
1

Panduro.. jag och min väninna köper lådor från Panduro, material till julkort. Har man tur kan man köpa dem på deras rea i januari för halva priset. Vi träffas och gör dem tillsammans. Igår kväll träffades vi och tillverkade 11 vikta kort var. De blev jättefina. Roligt att göraGlad

Margareta
0

Jag knåpar ihop ett collage av årets familjebilder och skriver sen en kort "detta har hänt-text"

Alltihop blir ett ihopvikt kort (A4 vikt på 4 delar) som jag sen skriver ut på färgskrivare och skickar. Microsft Publisher fixar hur det skall skrivas för att bli rätt i vikningarna med adress på 1/4avsändare på 1/4, bilder på 1/4 och text på 1/4.

Det har varit oerhört populärt under åren bland dem som fått det.

Numer pensionär i Nynäshamn

baengel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Se bifogad fil 8)

Lotta_A
0

#5: Riktigt fina julkort ;)

Sandra
0

#5 Vilka fina kort du gjort!!! Blir avis ju!

Jag har precis gjort några kort. Men de är långt ifrån lika fina som #5! Har ingen bild än på de men det kanske kommer…

Lizzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag gör mina julkort med hjälp av kort inlagda på datorn

Klipper ut klistra, deckorera.

Det bruka bli mycke personliga och roliga julkort.

Staffan
0

Fantastiskt - jag är grymt imponerad!

// staffan