göra egna julkort
ni händiga folk, hur gör ni?
Klipp, klistra och gör det så enkelt som möjligt om du ska skicka till många. Jag har gjort olika silhuetter i färgat papper. Nåt år gjorde jag pepparkaksgubbar i brunt papper som gick att vika upp som ett kort. Så målade jag på sprits med vit acrylfärg. Nån annan gång har jag gjort en gran på samma sätt i grönt papper med en guldstjärna i toppen eller en tomte i helrött med bara vitt skägg. Man kan också använda såna där stansar som man kan köpa och göra hålfigurer i pappret. Det är jättekul. Det blir väldigt effektfullt med inte särskilt mycket jobb. Eller ta kort på hunden eller nåt och klistra på hjärtan och stjärnor runt som en ram. :-)
Det finns ju massor av saker man kan göra. Frågan är bara hur mycket tid det får ta. Hoppas du kommer på nåt skoj!
tack för lite tips… silhuetter låter som en bra idée… 
Panduro.. jag och min väninna köper lådor från Panduro, material till julkort. Har man tur kan man köpa dem på deras rea i januari för halva priset. Vi träffas och gör dem tillsammans. Igår kväll träffades vi och tillverkade 11 vikta kort var. De blev jättefina. Roligt att göra
Jag knåpar ihop ett collage av årets familjebilder och skriver sen en kort "detta har hänt-text"
Alltihop blir ett ihopvikt kort (A4 vikt på 4 delar) som jag sen skriver ut på färgskrivare och skickar. Microsft Publisher fixar hur det skall skrivas för att bli rätt i vikningarna med adress på 1/4avsändare på 1/4, bilder på 1/4 och text på 1/4.
Det har varit oerhört populärt under åren bland dem som fått det.
Numer pensionär i Nynäshamn
#5: Riktigt fina julkort ;)

#5 Vilka fina kort du gjort!!! Blir avis ju!
Jag har precis gjort några kort. Men de är långt ifrån lika fina som #5! Har ingen bild än på de men det kanske kommer…

Fantastiskt - jag är grymt imponerad!
// staffan