Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 7720 ggr
Jessie
0

Tips till inflyttningspresent!

Nu till helgen så ska jag på en inflyttningfest och skulle behöva lite tips till present.

Vad köper ni till inflyttningfest och vad skulle ni önskar er om ni hade inflyttningsfest?

//Jessie

Niklas
0

Det beror lite på om det är någon som just har flyttat hemifrån, och därmed saknar det mesta, eller om det är någon som bara har flyttat till en annan bostad.

Är det någon som har flyttat hemifrån brukar det vara enklare. Då är exempelvis de flesta köksattiraljer välkomna och finns i alla prisklasser.

Är det någon som bara har bytt bostad är det svårare att tipsa utan att veta något om honom eller henne. Kylskåpspoesi kanske?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pelle
1

Allehanda udda köksattiraljer tycker jag är suveränt… men jag håller med Niklas, det skulle vara lättare om vi fick ett liten hum om vem du ska ge presenten.

Jag vet att jag skrivit om "löktvål" på matlust, det är en tvålformad metallbit som tar bort lukten från händerna om man hållit på med rå lök, det tyckte iallafall jag var en fiffig present när jag fick den.

Pia skulle säga doftljus tror jag, så jag snor det först…….

/P

Jessie
0

Jag ska ge till en tjej som har precis flyttat för andra gången och jag har dessvärre inte varit hos henne tidigare!

Jag gillar också att ge udda saker som är funktionell.

#1#

Kylskåpspoesi har jag totalt glömt bort! Jag blev jätteglad när jag fick min!

#2#

"Löktvål" låter häftig! Var kan man köpa det någonstans?

//Jessie

Niklas
0

#3: Löktvål finns lite överallt. Har till och med för mig att Clas Ohlson har dem bland köksprylar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pia
0

#2, nä vilken typ! jag som tänkte jag skulle spara och svara senare och då naturligtvis ange doftljus som en given present!!….hrmf:)

Men en vacker krukväxt i fin kruka, orkidé är väl alltid gångbart? Eller porslinsblomma. Eeller garderobsblomma för den utan gröna fingrar.

Fint uppläggningsfat eller vackra stora frukostmuggar.

Jessie
0

Jag har redan skickat blommor den dagen hon fick lgh, så det känns som en upprepning!

Jag brukar ger doftljus, så det känns så typisk jag! Vill nog överraska med något annat!

Men däremot har jag inte tänkt på att man kan ger stora frukostmuggar och det är en bra ide! Fick det en gång i tiden också!!

Oskar
1

Något som har att göra med platsen där de nyinflyttade bor kan vara kul. Tex en guidebok om staden de flyttat till. Ett  medlemskap i några av de lokala föreningarna. Kanske ett presentkort på den lokala pizzerian. :)

Oskar

Pelle
0

Om det är hennes andra lgh så kanske hon i den första satsade på det praktiska och användbara i sina egna inköp, så nu kunde det vara dags för det mysiga, sköna och estetiska kanske.

Jul snart om dörren, för egen del så har jag 5 lgh senare fortfarande knappt julpynt, det kanske är nåt att sikta in sig på, en kitschig tomte? eller en glögggryta? (Mmmmmm, glögg).

Lise-Lotte
0

Ett stort härligt badlakan om jag fick önska inflyttningspresent Glad 

//Lise-Lotte