Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1193 ggr
Pernilla
0

Akut! Ventilkåpa!

Vad i fridens dar är en ventilkåpa? Nya gasspisen är äntligen installerad, men det står att "Ventilkåpan måste vara öppen när du använder ugnen för att undvika överhettning."

Vad pörskans är en ventilkåpa? Är det den lilla mojängen ovanpå spisen, i kanten mot väggen? Vadå öppen? Hjälp!!!!!

Pia
0

Jovisst är det den lilla luckan som sitter närmast väggen, den kan man väl fälla upp eller ta bort. Äntligen fick jag en förklaring till varför den finns där…:)

Pernilla
0

Ja, jag tycker också det! Grejen är att den redan är liksom bortpillad - det sitter ingen kåpa där utan den är öppen, vilket gjorde mig lätt förvirrad…

Pia
0

Har de månne missat att sätta dit den? Eller så har spismodellen uppdaterats sedan bruksanvisningen skrevs… Det är nog bäst att fråga i butiken.

Gasspisar är lite läskigt tycker jag, även om det är en fiffig konstruktion och man säkert lagar mycket god mat på den. Vi hade gasspis på landet och jag gillade verkligen inte tanken på alla skräckscenarios som kunde ske med gas… Men spisen var dock kul att leka hiss med, det fanns många balla knappar på den:)