renoveringen fortsätter
Början på en blivande veranda: detta utrymme var varken hall eller rum. När vi gjorde tvättstuga av gamla duschen, blev toastolen onödig, så vi rev. Syns på första bilden.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

På andra bilden börjar synas framfarten

Vi gjorde ett "hörnskåp" med en överflödig spegeldörr som döljer slangen till centraldammsugare och vattenrören som är till golvvärme både till övervåningen och bottenvåningen, med värmecentral.

Och tapeten kom på plats, kunde inte låta bli efter att jag blev förälskad i den. Jag skulle egentligen köpa glasfärg…Hmmm i färgaffären.

Valnötsgolvet som skymtar i vänstra hörnet ska fortsätta hela vägen, ett fint litet vitt lågt träskåp kommer dit där köksstommen står nu, handtag till dörren, lite lister, sedan kan vi göra andra sidan av samma rum, fortsättning följer…
Blev ju jättesnyggt!
Vad var det i den där tomma lådan innan ni rev? Varför var det byggt så?

Toastolen, och väggen bakom inte fanns, det var ett L-format litet duschrum som blev den snygga tvättstugan jag rapporterade om tidigare. Bifogar ritningen om hur det var förr, det är lilla hörnet där WC är skrivet.

och här kommer planlösningen som blir med tillbyggd veranda
#3: Lite OT, sådär, men…
Rodegian Ridgeback?

#8 Ja, ridgeback.
#9 jag blev förälskad i tapeten, den är mycket mycket finare i verkligheten.
Har du någon bild där man ser verandan åt andra hållet? Fönstersidan alltså.
Vänliga hälsningar
Niklas

Haha, det är framtidens musik, därför inte golvet är färdigt än. Men förmodligen blir det lite inbyggnadsskåp under fönstren med vit panel (i stället för fönsterbänkar) , skira vita gardiner plus vita rullgardiner, annars blir det väl stekhett på sommaren. Inredningen kommer att bestå av vita pinnsoffor och två pinnfotöljer med fluffiga kuddar. Där ska vi kunna äta söndagsfrukost, spela yatzi, lyssna på musik eller läsa. Jag ska själv förse verandafönstren med motiv, det blir nog romantiskt och alldeles alldeles alldeles underbart.