Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4018 ggr
lottie350
0

Grå vit svart

Vilka färger gå bra in i ett rum fullt i grå/silver, vit och svart?
De är alltså de enda färgerna jag har i mitt vardagsrum men det ser så vanligt och stelt ut. Tapeterna är grå/silvriga, soffan kommer att vara svart/grå, soffbordet vit och mattan svart, resten av möblerna jag har är vita.
Några tips? Gärna bild på färgen :)

mariatingsund
0

rött är underbart eldigt till strama färger, mycket bra komplement, det bästa enligt mig, med det är smaksak.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

LiindaH
0

Vi har exakt dom färgerna i vårat vardagsrum.
Men sen jag började köpa jätte fina röda vaser samt röda och färgglada blommor så är det hur mysigt som helst : ) .

Här hemma har vi vita väggar, grå soffa och så där.

Men det är långt ifrån klart, men sattsa på rött, hur mysigt som helst.

// Liinda

Mysan59
0

Ja precis vad jag tänkte också, rött! Röda detaljer lite här och där. Soffkuddar, nån tavla osv.

lottie350
0

Ja jag har varit ute i affärer nu å kikat men ja hittar inget ja gillar, får se om det kommer nå mer saker nu i höst/vinter :)

heliotropes
0

Jag tyckte förstås att det lät lite juligt,med rött o silver,okej till jul. 

Stålblåa färger är väldigt fint till silver o svart,även den mörkare rosa om man inte är rädd för riktigt rosa :) Även mellan nyansen av klarblå är snygg ihop med dessa färger.

Eva // medarbetare på Perser

Mysan59
0

#5 Fast det beror ju på vilken röd färg det är

AndersE
0

Svart är ingen färg, vitt är alla färger.

Det innebär att alla färger går bra till svart och vitt. Effekten blir ju helt olika med olika färger men det finns ingen färg som inte matchar vitt eller svart.

LiindaH
0

Mina röda saker jag har, påminner inget om julen på det sättet.
julröd är en slags röd i mina ögon ; ) .

kan ta bilder på mina röda få saker jag har. så får du se min röda färg jag har.
köper saker lite pö om pö. men då vi flyttade i sommras till större. så kännes det som en evighet att få allt klart ;D hehe.

// Liinda

[Asta]
0

Håller med om rött. Men om man inte vill ha rött tycker jag att man kan använda vilken klar färg man vill. Dock inga pasteller.

Linska
0

Jag skulle införa lite naturmaterial för att få det ombonat.

T ex jute, vass, bambu, sten, lin, ull mm. Olika vita/naturfärgade nyanser på tex plädar och kuddar.

Sovgott
0

Mörklila? Det är ju så snyggt ihop med svart, vitt och grått! Du kanske har någon annan favoritfärg? Orange? Turkos? Smaragdgrönt?

Kinna1
0

Du kan ju pröva med orange det är väldigt varmt och snyggt oxå. Eller  mörk turkos ihopa med mörklila mm. Gå in på indiska och kolla det finns mycket varma och fina färger där.

Lycka till // Kinna

lottie350
0

Nu ett tag senare efter mitt första inlägg bestämde jag mig för limegrön, hittade en underbar matta på rusta och köpte lite limegröna detaljer. Jag var rädd att det skulle se sommrigt ut men det gjorde det inte. Nu ser det ljusare ut och inte så strikt. Är ännu inte riktigt nöjd, fattas lite grejjer på väggarna å lite mer småsaker. Men tack för idéerna :)

LiindaH
0

Underbart ;) . Hoppas på bilder nu bara .

// Liinda

lottie350
0

Det dröjer nog en stund till med bilder ;) Måste bara fixa lite till, sen så!

LiindaH
0

spännande. glöm inte bort oss bara ;)

// Liinda