misstag vid köp?
Är det någon här som gjort ett misstag vid köp av hus? Tex inte kollat något, glömt fixa en sak, beräknat kostnaden fel eller på något annat sätt gjort ett misstag?
Kan ni i så fall kontakta mig? Jag håller på skriva en artikel till en tidning om just sälja/köpa hus och skulle behöva lite personliga berättelser!
japp jag gjorde ett misstag. ska kopiera för jag skrev det som ett svar på en annan tråd!
Har du möjlighet så be att få kolla på lägenheten kvällen innan, så inget har tagits bort från den eller förstörts. Kolla med fastighetskontoret hur många nycklar det finns som har hämtats ut. Det gjorde inte jag. Fick lida för det (men mitt eget fel) den dagen jag sålde, för dom kollade upp det. 3 hade tagits ut med jag hade bara två. förmodligen hade de tidigare ägarna tappat bort en, och gjort en ny. Men inga får ju vara på vift, så jag fick betala en låssmed att byta cylinder i dörren och göra helt nya nycklar. Jag lärde mig en dyr läxa.
Jag var nära att åka på samma visa när jag skulle lämna ifrån mig nycklarna till hyresvärden. En nyckel saknade märkning vilket gjorde att hyresvärden ville debitera mig för låsbyte. Men det var denna nyckel och två märkta jag kvitterade ut när jag flyttade in. Jag stod på mig och behövde till slut inte betala låsbyte men det kändes inte det minsta roligt.
Så värt att tänka på vid nyckelkvitteringen är att samtliga nycklar är dokumenterade på kvittot.