Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 11636 ggr
parsley
0

Frostade insynsskydd

Någon som vet var man kan få tag i frostade insynsskydd till fönster? Kan man tillverka egna, isåfall hur? Kan man få med valfritt mönster eller är man hänvisad till ränder, rutor och prickar?

Cina-1
1
Tom
0

Det finns frostad folie som används till reklamdekaler som man även använder till insynsskydd. Skylttillverkare har det.

Annars var det någon som skrev att filmjölk ochså fungerar på samma sätt. Jag har inte provat själv. Leta efter tråden här på iFokus om du vill veta mer.

Tom

vanessa
0

Det finns frostad plast som man kan sätta fast på fönster och sånt. Finns på rätt många ställen, allt från C Ohlson, Dekorima till Panduro. Tröttnar man på det så tar man bara bort och byter till annan variant. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

AlbaStiffler
0

i Uppsala finns det på vissa färgaffärer eller typ hobbyaffärer.

mariatingsund
2

Jag kan blästra glas som man kan hänga eller ställa i fönster, eller montera med silikon och kan göra vilket motiv än önskas, om det är något till hjälp. Då

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
0

jaha, det avbröt mig … alltså :

då slipper du plast som släpper på kanterna efter fönsterputsning

MrsDragon
0

Tips från Äntligen Hemma:

Ta en stöppel ("skumgummipensel") och dutta lack på baksidan av en glasskiva. Vips! Ser frostat ut när det torkat! :) Karin Mannerstål gjorde så på insidan av ett vitrinskåp - blev super. Du kan dessutom välja vilket mönster som helst. Köp eller gör egna schabloner.

MrsDragon
0

Alltså inte direkt på fönsterglaset! :) Utan fixa ett skydd som du stöpplar på.

mariatingsund
0

Insidan av ett vitrinskåp håller nog åtminstone något år, men jag tror inte tekniken är så lämplig i soliga fönster.

Sandra
0

#10 Vad sugen jag blev på att köpa såna där!!! Tyckte det var riktigt mysigt.

mariatingsund
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Insyddsskydd borde fungera så att du kan se ut samtidigt. Det är därför jag tjatar om klarglas med frostat motiv.  Man är närmare ytan från insidan så du ser ut mellan mönstret och ut går/finns folk på längre avstånd och de ser bara mönstret men inte genom. Den folie du visar tar bort siktet för dig också, jag gillar inte känslan. Jag sätter in ett foto så ni förstår vad jag menar. Om ni i alla fall röstar på plast, då klipp ut egna blad och sätt upp det så åtminstone, istället för att spänna upp en hel rulle.

Den bifogade bilden föreställer jungiansk mandala och är en lös rund fönstertavla, men man kan göra fyrkantig och montera fast i rutan, vilket motiv som helst.

StinaIda
0

Ikea har också…superbilligt

feiner
1

Bauhaus billigt.

LinneaG
0

Vet att IKEA har för en billig peng.

danino
0