Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1170 ggr
LinneaG
0

Värde på möbler?

Vi tänkte försöka sälja ett skåp och en soffa. Men vad kan de vara värda?

Jag har satt ut annonser,

Skåpet

Soffan

Vad tror ni de kan vara värda?

mariatingsund
0

vilken underbar soffa! Jag kan tyvärr inte värdera bara berömma.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Asta]
0

Jag är absolut ingen expert, men eftersom vi köpt ett gammalt hus så åker vi lite runt och kollar gamla möbler på Erikshjälpen och andra ställen och det vi kunnat konstatera där är att stora skåp är väldigt billiga. De är tydligen ganska svårsålda. Vi har hittat jättefina skåp (som vi tyvärr inte får plats med) från 300 kr och uppåt, det dyraste ville de ha 950 kr för.

Jag undrar om inte du skulle kolla upp skåpet med någon som vet lite om värden. 5000 tror jag är svårt att få via blocket. Är skåpet verkligen värt pengar skall det nog säljas på auktion. Men det är bara rena spekulationer.

LinneaG
0

#2 - Själva skåpet är från 1767, men detta är inte orginalmålningen, om det hade varit det hade skåpet varit värt runt 30.000kr.
Vi har fått tre svar på annonsen, alla svarade inom en timme från att vi satte in annonsen.
Priset är 5000kr eller högstbjudande, fått ett bud hittills :)

mariatingsund
0

Jag tror faktiskt att det går att maila en bild till auktionskammaren och de sätter värde på det. Men ring o fråga om de tar betalt för det.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

LinneaG
0

#4 - var nog de vi skickade till förut, när vi fick veta att det inte var orginalmålningen.

[Asta]
0

Men då är det ju jättebra! :)