Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1447 ggr
Josefiina
0

Tips & inspiration nån?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I sommras fick ja "ta över" syrrans rum, har alltid velat ha ett rum med blå tapeter.. MEN nu när jag äntligen fick det så har ja tänkt att tapetser/måla denhär sommar om jag får tid över för det… Spisen är iaf något jag ska göra nåt åt, fast jag inte har tid ;) har nån något bra tips vad som ska göras åt den? färg..m.m.. Sen får ni gärna ge tips om resten av rummet också. lägger upp några bilder!

Josefiina
0

bild på spisen..

Josefiina
0

och resten av rummet :)

mariatingsund
0

Hur mycket pengar har du för ändamålet? Jag skulle börja med att köpa ett långt lågt vitt skåp med dörrar där jag skulle gömma allt du har utspritt. Teven kan stå på den också. Jag skulle byta gardinerna, mattan, och eventuellt skulle måla golvet. Göm så mycket du kan bakom luckor och i lådor för att få bort det röriga intrycket. Om du gillar blått, kan du spinna vidare på temat i övrig inredning också, det är inte tapeten som är det värsta i det hela.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

parsley
0

Eldas det i spisen? Annars kan du ju försöka dölja den på något sätt. Går det att ställa sängen med huvudändan mot fönstret, eller är den för bred? Om det går kan du ju utnyttja hela utrymmet under snedtaket där TV:n nu står till förvaring. Har du begränsat med pengar så tycker jag det är bättre att satsa dem på förvaringsmöbler än på tapeter och istället måla väggarna för att tapetsera om.

Josefiina
0

det där med mattan och gardinerna håller jag inte riktigt med om, förr gillad jag blått, men nu e jag lite mer in spirerad av rött/svart. Men att måla/tapetsera i de färgerna kanske blir för mycket, skulle då va nåt ljusare. Det är sant att ja har lite mycket saker, så det där skåpet ska jag tänka vidare på! :)

Jo, det eldas i spisen.. Sängen stod mot fönstret när jag "flytta in" men det blev större golv yta såhär.

En anlednig till att jag vill tapetsera om är också att det är MASSOR med spik hål i väggarna och riktigt smutsiga tapeter på vissa ställen.

Smeagol
0

Tycker det skulle vara snyggare med någo tapet än att måla, men de är min åsikt. Gillar verkligen gardinerna, problemet är att de ej matchar rummet. Men kör någon neutral tapet, då är det lätt att ha vad som helst till det:) Om du gillar svart och rött, hade det varit grymt coolt att måla spisen svart och röd. Dock mörkare röd än den är nu.

Som andra säger så är det väldigt plottrigt, inte snyggt. Men vet själv att det lätt blir så.

parsley
0

Kan du tänka dig något alternativ till hyllan vid spegeln, t ex en liten byrå eller skåp, som kan du få undan en del av sakerna som står på hyllan? Ser att det finns en del dörrar + ett draperi. Har du någon garderob / klädkammare, som ev kan utnyttjas bättre för att få undan en del saker?

Josefiina
0

jo, gillar verkligen gardinerna så man kan ju säga att det "var deras fel" att jag kom på att tapeterna ska bort. Räcka ut tungan

Har ju inte direkt råd med så många möbler..så hyllan får va kvar. dörren är en en skåp där alla kläderna finns, men syrran har även nån hylla där så bara de sakerna kommer bort så får plats med mera saker där. draperiet har jag tänkt byta, eller ta bort helt om jag kommer på nån bra ide' hur det ska se ut där inne.

Där bakom finns just nu, en såndär stång som man har klähängare på + väskor och annat skräp.

Josefiina
0

iofs skulle lite städning på "spegelhyllan" göra ganska mycket

Flört

Tom
0

Man bör inte ställa en säng med huvudändan mot ett fönster eftersom det ofta är stora temperaturvariationer där. Man sover alltså ganska dåligt där.

Tom

Josefiina
0

hm…det kan nog stämma..

sen måste jag säaga att det är ganska intressant med era komrentarer.. Ni som ser rummet för första gången tycker det är stökigt och plottrigt, men jag som sett det värre är ganska nöjd med det.men har fortfarande inte fått så mycket inspiration om väggar och spis…