Lagerhyllor
Är det någon som vet var det finns bra lagerhyllor att köpa? Gärna i metall. De måste vara stabila och ska förstås kosta så lite som möjligt. Jag ska ställa dem i ett förråd.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag hittade själv. :-)
http://jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=26626801&pf_id=SE-349970&dept_id=
Vänliga hälsningar
Niklas
Varning!
De du tänker köpa på Jula är rena smäcket! Om du lägger någonting tungt på hyllorna viker de sig.
Jag råkade hitta en massa delar till plåthyllor i mitt uthus som du kan få. Bara att skaffa något skivmaterial till själva hyllorna.
Tom
#2: Det står ju att de tål 80 kilo per hyllplan. Gör de inte det?
Vänliga hälsningar
Niklas
Jo de tål 80 kg fördelat helt jämnt över hela ytan.
Så om du till exempel lastar måttanpassade säckar med sand så fungerar det. Bara du inte rör på säckarna eftersom vikten kan bli snedfördelad och då pajja hyllorna ;-)
Tom

Vad är det för fel på IKEAs lagerhyllor? De är både billiga och stabila.
#4: Det får blir dina hyllor. :-)
#5: På Ikeas hemsida lyckades jag inte hitta några lagerhyllor.
Vänliga hälsningar
Niklas
Visserligen bara 140 cm höga men här är en nyhet på Ikeas hemsida; lagerhyllan Hyllis, 79:-, förzinkat stål.
#7: Tack för tipset! Dessvärre räcker inte 25 kilo, vilket är vad den där kan ta per hyllplan.
Vänliga hälsningar
Niklas

Har du kollat på elfas sortiment?
#9: Elfa? "Allt mellan antenn och jord"? Har de annat också?
Vänliga hälsningar
Niklas

#10, de har olika hyllsystem..
#10, inte samma Elfa som Niklas menar.

Elfa som ja pratar om har, elementskygg, fönsterbrädor, hyllor, hyllsystem osv..

Äsch, jag menade ju IKEAs Billy-bokhyllor. Fick hjärnsläpp helt enkelt. Men det blev ju en spännande fortsättning på tråden i alla fall …