Ordning och reda
Hur har ni det hemma?
Har ni bra ordning och reda?
Kanske rörigt och oorganiserat.
Kanske har ni t.om.ordning i oredan?
Berätta…
/Maria
För mig går det i vågor
Jag försöker hemma men hamnar i samma "vanor" igen, men försöker ha mer ordning och redan hemma. Sambon är mer noga med sånt.
På jobbet däremot är det alltid ordning och reda :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi håller iordning. Inte alltid så lätt med alla hundar.
Jag mår mkt bättre när det är rent och inte så mkt saker framme
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har ordning och reda. Är pedant och det är sonen och barnbarnen också. Dom är väldigt noga med att alla leksaker hamnar i "rätt" låda. Legobitar för sej och småbilar för sej, m.m. Väldigt skönt och praktiskt.
Just nu lite smått kaos, julen är på väg ut och det är mycket som skall flyttas omkring, tas bort och tas fram.
Annars har jag märkt att jag med åren blivit alltmer pedant. Från att ha varit en person som gärna levt i organiserat kaos så springer jag nu mycket och plockar och fixar och flyttar. Jag märker att jag mår så väldigt mycket bättre av att ha saker på rätt plats. Och vilken tid de sparar.
I mitt pysselrum däremot - där råder kreativt kaos, men det kan jag leva med på något sätt.
Har ordning på vissa saker. Oordning på desto mer. Problemet är nog det vanliga, dålig förvaring. Har inte för litet, men inte tillräckligt många bra förvaringsmöbler. Svårt att skaffa också då jag har ont om väggar. Faktiskt. Bor i en gammal lägenhet. Där man liksom kan gå runt. Alla rum har fönster + minst två dörrar, varav flera dubbeldörrar och en stor skjutdörr. Hallen, som är stor nog för att vara möblerbar saknar fönster men har 5 dörrar, varav en dubbeldörr och en stor skjutdörr. Väldigt lite väggar! Vid den enda användbara väggen har jag redan frysboxen. Vid en kortare vägg en bokhylla. Resten av väggarna är bara snuttar.
Ljust och öppet mellanr rumman - ja, men svårt att möblera!
- Redigerat 2024-01-17 18:53 av hemul
Här är kaos, det ligger bok högar överallt eftersom jag inte har tillräckligt med bokhyllor. Skåpen är överfulla av saker som jag skulle behöva rensa ut och så är det i stort över allt i lägenheten.
Borden överfulla av papper, tidningar och "skall titta på det senare" saker.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag skulle vilja ha ordning och reda. 😃
Om man bor i en liten lägenhet som jag gör nu, så tvingas man ha ordning och reda. Fast, jag flyttade från hus på 160m2, och hade ordning där också. Men väldigt mycket fick då säljas, ges bort och slängas. Så skönt men ändå svårt.
Hos oss är vi ju bara två personer och det är otroligt vad endast två kan ställa till😃
Det måste vara någon slags magnet på vår köksö och likaså andra släta ytor…
/Maria
Eftersom Nelly behöver yta att rasta på även inomhus och jag snubblar lätt, så har vi slopat de flesta mattorna. Hon vill också kunna se ut, så vissa fönster är utan växter. På köksbordet råder den kreativa kaos, som beskrivits tidigare i andra inlägg.
Vi tycker att det är bättre att ha det trivsamt för oss än att ha bostaden som utställningsrum. Det har jag till affären, se hemsidan.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973