Fel medel
Var mer tankspridd än vanligt och hällde en del vanligt diskmedel i diskmaskinen. 🙄 Försökt torka ur så gott jag kan men vad tror ni? Blir det lödder i hela lägenheten nu?
"I'm too old for this shit."
Ojsan! Det finns risk för att det blir en del lödder, men om du har torkat bort så mycket som du kunde, så blir det nog inte så mycket lödder. Detta påminner mig om en händelse här hemma 2016 eller 2017. En hjälpsam kille hade satt igång diskmaskinen och när jag kom ut i köket, så var det skum/ lödder över halva golvet, han hade fyllt diskmedelsfacket med handdiskmedel 😂🙈 Det luktade diskmedel i hela huset och köket blev väldigt rent 😂
/Désirée
Ja, det här lär ju bli spännande…
Tur jag kom på mig själv i alla fall
- Redigerat 2022-11-14 11:13 av Syntium
Förlåt att jag skrattar men det är sånt här man tycker sig bara se på film och lödder som aldrig upphör 😂
Hoppas du fick bort medlet så det inte kommer ut på golvet 😎
Sen som DesK skriver att köket blev väldigt rent så inget ont som inte kan ha något gott med sig. Håller tummarna för dig att det går bra 😎
#3 Nä, det är lugnt känns bara så dum grej att göra men typiskt mig tror jag. Än är det inte skumbad i köket så… 🤞
När jag jobbade på vårdavdelning för 100 år sedan så hade vi en stor industridiskmaskin i köket. Där fyllde man inte på diskmedel utan det stod en dunk på golvet med en gummislang i.
Jag hade bytt dunk och satt på maskinen och löddret bara växte. T.om ända ut i korridoren 😃
Jag hade tagit fel dunk. Handdisk istället för maskindisk. Vi fick också ett väldigt rent kök🙂
/Maria
#0: Berätta gärna hur det gick. Jag har nämligen en vän vars far råkade förväxla diskmedlen med resultatet att diskmaskinen gick sönder helt och de var tvungna att köpa en ny.
/ Tom
#6 Oj då. Jag torkade ur allt jag kunde så det borde inte kommit så mycket i maskinen. Det verkar inte hänt något uppenbart, köket blev inte fullt med bubblor i alla fall 😁
Det har kommit ut lite vatten ur diskmaskinen, minns inte om det började innan eller efter yes-medlet. Har kört nån rengöring/avkalkningsmedel, tagit ut och rengjort det jag kan få loss. Har inte varit varje gång heller, gången efter avkalkningskuren var det inte nåt.
Första gången var det svårt att stänga luckan trots att det inte var något som tog emot. Sen läckte det ut på golvet.
Nån som har någon idé?
#8 Kan det vara tätningslisten till luckan, som börjar bli dålig?
/Désirée
#9 Ja kanske men den är typ 4 år gammal, känns tidigt 🤔