Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 2846 ggr
Leon1973
0

25 kvm + 15 kvm

I Juli kommer reglerna för friggebodar och hus utan bygglov att ändras.
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18309072.ab

Nu kommer man få lov att bygga ett permanentboende på 25 kvm och som vanligt en friggebod på 15 kvm.

Jag som gillar konceptet "Compact Living" gillar verkligen denna lag/regel-ändringen, men frågan är om detta innebär att jag kan köpa en skogstomt och bygga mina 25+15 på den och bosätta mig där?

"Compact Living" och "Off The Grid" har blivit ett stort intresse för min egen del de senaste åren.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

VildaVittra
2

Nej, det står i artikeln att 25 kvm-huset ska vara komplement till ett annat redan befintligt bostadshus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Leon1973
1

Sjutton också, ser det nu…   Som vanligt när man ser något man uppfattar som väldigt goda nyheter så missar man detaljerna och läser bara det man gillar.

VildaVittra
0

Bygg en vagn, då kommer man undan många regler.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Leon1973
0

Ja, det är ju sant.

Maria
1

Du borde väl kunna köpa en skogstomt ändå och ta reda på byggnadslov innan. Då kan du säkert hitta något där du kan få bygga litet också.

/Maria

Niklas
0

#3: Hövagnar ska visst vara bra att bygga på. Finns billigt på Blocket dessutom. Jag hoppas någon startar en sajt för minimalistiskt boende.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Leon1973
0

Inte lika mobilt, men jag har funderat på lastcontainers, men vi lever i ett land fullt av restriktioner.

Jag har många idéer men att utföra dem är det svåraste.