flexibel hylla
nu slänger jag ut en fråga. När man går på mässor, träffar man alltid olika förutsättningar, ibland finns inga väggar alls, ibland är väggen 150 cm hög, ibland som ett rum med tak. Man behöver bord eller hyllor, belysning och flexibilitet så det ska passa överallt. Det ska också vara lättpackad och lättmonterad på plats, lätt att bära och ändå stadig. Man ska kunna ha klämspot på. Alltså många krav. Det ska kunna hängas eller monteras på vägg eller ställas. Usch, är redan trött 😉
Som på bifogad bild någon aluminiumkonstruktion där man kan bara stoppa benen i varandra som dessa äldre monterskåp. Eller hur man skulle kunna göra själv något så enkelt som är så lätt monterbart. Jag bifogar en bild för att visa vad jag menar. Benen o pinnarna kan man lätt packa i en bil, o sätter man en tygbit framför nedre delen då kan man ha emballage där, för min del får det gärna vara högre, o behöver inte glasluckor. vet ni var man kan köpa såna? Eller liknande? Eller idé till att göra?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag har stått en hel del på mässor och om det är såpass stora hyllor som på bilden, är det inte ovanligt att själva mässan hyr ut inredningen till montern. Oftast gör man tillval när man bokar mässplatsen, t ex heltäckningsmatta, stolar, bord, el mm. Vad ska du ha i din monter? Det finns särskilda skyltställ som är nedmonteringsbara i väska, inte väger så mycket och som ska klara många upp- och nedmonteringar, men de lämpar sig bäst för trycksaker, böcker, kort, tidningar. Ska du istället ha produkter till försäljning, kan man klara sig ganska långt med bord, och kartonger och dukar som döljer kartongerna.
Omar är väldigt lätt att montera, dock går den inte att hänga på vägg. Går att ställa ovanpå varandra också.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jag är medveten om stora mässor typ Formex, men detta handlar alltså om när man själv ska bygga upp sin "monter". Ja, omar ser ok ut, fast jag måste då täcka med även en annan hyllplan för gallret är inget för att ställa glas på.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo