Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1855 ggr
Swadika
0

Ta bort glas

Jag har kommit åt ett gammalt fönster som jag gärna skulle vilja göra något roligt med, har funderat på att sätta in typ hönsnät och använda som anslagstavla. 

Men hur får man enklast bort glaset? Jag hittar ingenstans där det går att få bort bara glaset nämligen.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Halvdansken
0

Är det fäst med kitt? Alltså en kant som sitter i kanten mellan glaset och ramen? Kan du inte visa ett foto?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jalking
0

Någonstans borde det gå att öppna. På något sätt har ju glasets monterats en gång i tiden. Ta bort en list eller skrapa bort kitt som föreslogs ovan. Annars funkar våld ganska bra på glas. Lägg in fönstret i en handduk som du ändå tänker kassera eller något liknande  och klipp till med hammare eller ta på dig träskor och ställ dig på. Sen får du plocka de glasskärvor som blir kvar för hand.
Fönsterglas brukar inte gå sönder i miljoner vassa småskärvor, utan det brukar vara hanterbart.

Swadika
0

Jag har den inte hemma än, jag var och tittade på den idag men hittade inte riktigt hur man skulle få bort glaset, men kan kolla ordentligt samt visa bild när jag har den.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Halvdansken
0

Om det är ett nytt fönster så är säkert galset monterat i en fabrik samman med ramen, och då är det nog inte så enkelt att få ut.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Swadika
0

Svårt att veta om det är ett nytt som ser gammalt ut eller är gammalt

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns