Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 3276 ggr
[Cocomo]
0

Myror inomhus!

Vet inte om det här är rätt forum eller så men jag behöver HJÄLP!!

Vi har fått in massvis med såna där hästmyror i vårt hus. Först så dök dom upp i badrummet. Inne i duschen precis vid taklisten kröp det fram massor med myror och jag ställde ut två dosor med myrmedel som vi hade när vi hade massor med såna där svarta små myror i köket men det verkade inte hjälpa alls för nu är dom både i badrum, kök, sovrum och vardagsrummet! Och dom bits också!! Dom kommer fortfarande ut vid taklisten i duschen men verkar som dom har hittat ytterliggare två vägar in, vid garderoberna i sovrummet och även bredvid skafferiet i köket! Och nu har dom gnagt en massa vid taklisten i duschen med så det ligger en spånhög på golvet i duschen! Kan det bli massa fuktskador nu eftersom dom gnagt hål? Och hur fasen blir man av med dom??

beem
0

Då är det nog bara att ringa Anticimex. Den typen av myror brukar man inte få bort själv. Anticimex brukar föröka hitta boet för att få stopp på myrorna.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Cocomo]
0

#1 Ringde bonden som vi hyr huset av förut och han skulle ringa anticimex på måndag.

Finns det inget man kan göra sålänge så man slipper dom en stund iallafall? Jag blir tokig och både jag och sambon har massa små myrbett överallt som svider.. Känns nästan som man vill flytta bara för dom här myrorna! 😕

Halvdansken
0

Köp nåt insektsspray.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jalking
1

Sätt dubbelhäftande tape utanför deras ingång till huset. Förhoppningsvis fastnar de. Annars finns ju såna där flugfångarremsor, men de är så äckligt klibbiga så man vill inte gärna hantera dem.

mariatingsund
0

Vi får in emellanåt några vägsökare men de blir utslängda på direkten så de inte leder in hela stacken. Det gäller att vara observant, men om man missade de första och resten följer efter, då är det nog bara våld som gäller, Anticimex, för man måste hitta deras bo. Här en artikel. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10221736.ab

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Cocomo]
0

#5 Anticimex var här och myrorna är borta! 🙂

mariatingsund
0

grattis :D

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Cocomo]
0

#7 haha, tack! :D Riktigt skönt att slippa dom faktiskt. :)