Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2512 ggr
siaames
0

Vaktmästaren gör ingenting?

Jag hyr en lägenhet som jag har bott i ca 25år. I ett sovrum så har dom inte bytt golv på 25 år och golvet är jätte slitet . Jag gjorde en serviceanmälan på nätet för ca 6 veckor sedan och har ringt serviceanmälan och frågat om detta men dom säger bara att dom ska säga åt vaktmästaren att ringa mig. Men ingenting händer, vad kan man göra? Vaktmästaren är väl tvugen att fixa golvet? Till den andra saken. Dörren till toaletten är en glasdörr ( hela dörren är inte av glas, bara en del) och glaset gick sönder när jag skulle tvätta det( troligtvis för att den är så gammal?!)och den har varit sönder i 2 månader, jag sa åt honom igår men han säger att ingen i kommunen har glasdörr och då svarade jag att när jag flyttade in för 25 år sen så var dom dörrarna där och han sa att han inte kan göra något åt de, att jag måste betala för det. Då frågade jag om han bara kunde byta ut den till en vanlig dörr och då sa han nej, att jag måste köpa en ny dörr. Är det verkligen så? Vad kan jag göra? Förlåt för dålig stavning men skriver från mobil! Tacksam för svar.

martdat
0

Ring hyresgästföreningen.  ang rutan så kan du ju bli betalningsskyldig men om dörren nu är så gammal och omodern så borde de nog bytt ut den ändå. har du bara putsat rutan på normalt viss så är det inte ditt fel utan slitage och de borde byta ut dörren. sen är det ju inte upp till vaktmästaren att bestämma utan hyresvärden men antar du pratat med dem med?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

siaames
0

#1 jag har bort här i 28 år och dörrarna har varit här sedan dess, sen kan dom dörrarna varit ännu gamlare! Jag putsade den som jag alltid brukar göra och det blev en stor spricka! Vaktmästaren sa att dom inte kan byta ut dörren eller fixa den utan att vi måste betala, konstigt nog så kom han inte in och kollade på dörren eller något sånt ( väldigt otrevlg är han!). Jag ska ringa hyresvärden imorgon, tack för svaret!:)

siaames
0

#1 det är så att först ringde jag hyresvärden och berättade om dörren ( för ca 2 månader sedan) och i tisdags så pratar vaktmästaren med mig och säger att ingen i kommunen har glasdörrar och att dom inte fixar sånt eller att dom inte kan byta dörr men jag tycker det är jätte konstigt för jag har haft den dörren i 28 ÅR! .. Men ska ringa hyresvärden igen.

Maria
0

Håller med om att det vore bra att kontakta Hyresgästföreningen. Det är just sådana här saker man kan få hjälp och stöd med.

Ditt golv däremot fixar med all säkerhet inte vaktmästaren utan det blir i så fall en firma som lägger nytt, slipar eller vad som kan behövas.

/Maria

siaames
0

#4 Håller med dig. Jag ska ringa hyresgästföreningen igen . Som jag trodde, men jag har inte pratat med vaktmästaren om golvet utan gjort en service anmälan för 2 månader sen och även ringt två gånger och dom säger att hyresgästföreningen/vaktmästaren ska ringa och prata med mig men inget händer konstigt nog!