Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1401 ggr
StinaIda
2007-07-25 12:40
0

Byggbil?

Jag är nu utan bil och det passar inte så bra när man ska flytta och renovera!

Så jag behöver lite hjälp i djungeln.

Sista bilen är en Audi A6 Quattro Avant,,en  jag tycker att den är lite stor för lilla mig och drar sjuuukt med bensin!

Jag är ganska inne på en Volvo V40, men vad finns det för fler bilar i samma storlek?

Men helst skulle jag vilja ha en liten skåpbil,alltså en liten en.

Vad finns det för modeller? Svårt att vet vad man ska söka på på blocket.

Det är bara jag och dottern som ska åka i den så vi behöver inget baksäte,men gärna plats för en del byggmaterial. (vill ha samma lastutrymme om audin)

Vill helst köpa en bil idag så att jag kan åka till bauhaus och köpa kakel!!Glad

Tom
2007-07-25 17:23
0

Det låter på din beskrivning som du behöver en uppblåsbar bil som är liten tills du behöver lasta ;-)

Om du vill ha en liten bil kanske du kan klara dig med en släpvagn istället? Då är det bara att koppla på den de gånger du behöver lasta.

De flesta små "lastbilar" jag sett har inte fungerat till att köra byggmaterial med utan bara till att lasta verktyg och maskiner. Det krav jag har när jag köper arbetsbil är att det måste gå in gipsskivor (1200 x 2400). Antingen på höjden eller liggandes.

Tom

PS. Volvo V40 har ett otroligt litet lastutrymme med tanke på att det ska vara en kombi. Till exempel en barnvagn går in med nöd och näppe så det är nog inte riktigt vad du är ute efter.

StinaIda
2007-07-25 19:56
0

Ja vart köper man de uppblåsbara?Flört

Det är verkligen en djungel…Men just nu lutar det åt en V70,gamla modellen. automat -98

Barnvagn behöver jag nog aldrig lasta,men kanske en billy!