Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4758 ggr
[Tilde]
0

Inredningsinspiration

Skulle vilja ha länkar till hemsidor eller tidningar som handlar om inredning! Vi ska nämligen bjuda på ett radhus som ska totalrenoveras (vi har precis fått veta att renoveringen "bara" kommer att kosta runt 500 000 kr så nu kan vi äntligen lägga ett passande bud på huset). Därför ska vi också inreda det på nytt!

Just nu bor vi i en lägenhet som tillhör min sambo och därför har lite mer "manlig" inredning (mycket grått och svart). Jag vill ha mer ljusa färger och en lite mysigare stil på allt och behöver inspiration! 🙂

Huset ser ut som följande:

Nedervåning

• Hall
  • Tvättstuga
  • Badrum (nyrenoverat, så det ska ej göras om)
  • Kök
  • Stort vardagsrum/matsal

Övervåning

• Allrum (blir nog TV-rum)
  • Två ganska stora sovrum - ett blir vårt sovrum och ett blir gästrum/"kontor"
  • Ett lite mindre rum - detta ska bli reptilrum
VildaVittra
0

Ska du gömma undan reptilerna? Halva nöjet är ju att titta på dom. Jag skulle sätta reptilerna och kontoret i samma rum, sedan ha det lilla rummet som gästrum. Så slipper ni göra om sedan om ni tex planerar barn, då det rummet blir barnrum.

Vilken inredningsstil gillar du? Finns ju miljarder med inredningssidor på nätet, blir lite mycket att länka till alla dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
0

#1 Vi har över 30 stycken, så alla får inte plats i vardagsrummet eller så. 😉 Plus att insekterna och det luktar och det vill vi verkligen ha i ett separat rum. Får vi barn i framtiden så blir gästrummet barnrum och så skaffar vi en bäddsoffa till gäster. :)

Jag gillar lite allt möjligt. Men det ska vara ljust, modernt och hemtrevligt. Gillar när det är lite shabby chic, men inte sådär överdrivet. Tar gärna inspiration från alla möjliga stilar och blandar ihop det till en egen. 😛

VildaVittra
0

Modernt och shabby chic är ju inte direkt synonymer med varandra. 😛

Men vad sägs om att ta gamla möbler och ge dom en modern tvist? Som dessa två (försöker utröna vad du är ute efter):

http://heminredning.files.wordpress.com/2008/12/inredning_hem.jpg?w=350&h=233

http://heminredning.files.wordpress.com/2009/02/kitchen-lab2.jpg?w=510

Är jag i närheten eller långt borta?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
0

#3 Haha nej, jag gillar ju lite av varje. 😃

Köket var jättefint! Stolarna var inte riktigt i min smak… gillar inte så många färger på möbler, utan spar dem till tavlor, kuddar eller dekorationer. :)

VildaVittra
0

[Tilde]
0

#5 Tack så mycket! 👍

Xristina
0

På den här sidan finns det riktigt många bra idéer :)

Pinterest

[Tilde]
0

#7 Tack för tipset! Brukar faktiskt kolla där för klädinspiration ibland. 😛