Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1787 ggr
annemarili
0

Att måla över tapet

Hej!

Jag bor i en hyresrätt som ska omvandlas till en bostadsrätt om allt går igenom i höst. Mitt problem är att det skulle behövas tapetseras om speciellt i ett av rummen. Vad är det som gäller när man bor i hyresrätt, har man rätt att måla på tapeten?

Har ju tidigare målat på tapeter i andra lägenheter men jag kan inte tapetsera. Att få omtapetserat nu innan ev ombildning till bostadsrätt går ju inte.

Kan jag måla på tapeten?

Kram
Anne Mari

Liss
0

Jag har målat på tapeten och min hyresvärd hade inget emot de. De bästa är väl att ringa och fråga hyresvärden själv. Men vad jag har efarit är de okej iaf:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anterrabae
0

De brukar inte protestera om man gör det "fackmannamässigt" dvs ordentligt och snyggt..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Amiechan
0

Och inte extrema färger. :)

Liss
0

tjejen innan mig hade målat chockrosa.. och antagligen var de okej också? men jag målade ju iaf över de nu.. hehe

Sara
0

Hade du protesterat så hade hon antagligen fått tapetsera om innan du flyttade dit.

Sara

[Anna-N]
0

Man får absolut inte måla i hyresrätt om man inte fått lov av hyresvärden. Kan ställa sig dyrt!Generad

F.ö går det att måla bra på tapeten om den sitter fast ordentligt. Annars kan den släppa fån väggen om man har otur.

Liss
0

#5 hon hade redan flyttat härifrån för länge sen. Så kunde nog inte sagt till om de heller.

#6 ja klart man måste fråga sin hyresvärd först. Men som sagt, de brukar inte vara några problem. Bara man gör de bra..