Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 5237 ggr
Lullan1
0

Schackrutigt golv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte höra lite vad ni tycker om det schackrutiga golvet i hallen i min nya lägenhet som vi snart ska flytta till.

Hallen är ganska stor och "grenar" ut sig åt ena sovrummet och badrummet (som på bilden), köket och vardagsrummet. Det är ganska mycket golv och det känns som det tar över hela lägenheten.

Däremot har jag så smått börjat vänja mig vid tanken på att ha kvar golvet, dels av ekonomiska skäl. Det är i bra skick och om jag målar väggarna vita och kanske sätter en liten fondvägg som går mot svart-vitt i hallen så kan det kanske funka. Tänk bort alla röda väggar *hu*

Vad tror ni?

Lullan1
0

Här är en närbild på golvet

Liss
0

jag tror de kan bli jätte snyggt om du får bort dom röda väggare. dom passa inte alls ihop med golvet. Men om du gör som du tänkt dig tror jag de blir jätte fint:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mariatingsund
0

Jag har alltid gillat svart-vit och jag tycker det är både fräscht och snyggt. Men jag skulle nog ha en annan matta som matchar och skulle gömma kläderna. Det vore inte heller helt fel om den rutiga återgick i miniatur någonstans, på en tavelram typ.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Lullan1
0

Tack för era svar!

#3 Kläderna kommer inte att hänga där, utan vi kommer att köpa en vit garderob (som fyller upp utrymmet) och ställa där. Jag kommer nog inte att ha någon matta på golvet med risk för att det blir för "plåttrigt".

Däremot tar jag gärna till mig ditt tips om att låta det svart-vita gå igen någonstans på väggen  Glad Det kan nog bli riktigt bra!

abbis
0

Golvet va häftigt …men inte till dom väggarna*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tom
0

Läckert!

Jag bifogar en bild på en lägenhet jag byggde -99…  =)

Tyvärr har jag ingen bättre bild. Den här tog jag i panik när jag flyttstädade eftersom jag insåg att jag inte hade någon bild på hallen.

Tom

Lullan1
0

#6 Wow! Fotot ser ju ut att vara taget i min nya lägenhet Skrattande

Tom
0

#7, Ja, kanske någon blev inspirerad av min lägenhet när det fanns bilder ute på nätet när den skulle säljas?  ;-)

Golvet är exakt samma i båda hallarna. Men jag la mitt golv snett. Det var riktigt trixigt att få till det så.

Tom

Lullan1
0

#8 Jag vet inte rikigt vad det är för golv, är det ett Forsbo Forshaga? (eller vad det heter)

Tom
0

Nej det är en vanlig plastmatta. När jag byggde lägenheten råkade de installera säkerhetsdörren för lågt vilket resulterade i att jag inte kunde ha full höjd på golvet (som tex Klinker). Därför var jag tvungen att lägga en matta som inte byggde så mycket på höjden.

Tom

Lullan1
0

#10 Ok tack, då vet jag!

Anna77
0

Lullan! Det var ett snyggt golv!!

Lullan1
0

#12 Tycker du? Tack! Vi har varit och kollat på tapeter idag och hittade en jättesnygg Midbec tapet (att ha som fondvägg). Den är ganska storrutig med svart, vitt, grått och lite silvrigt i… Supersnygg till golvet blir det!!! Sen blir det vitmålat i resten av hallen. Det kommer att bli jättebra hoppas jag!

Hittade en bild på tapeten fast i fel färg… Tänk dig denna i svart, grått, vitt och silver!!! Snyggt!

mariatingsund
0

Jag tyckte Toms matta var extra fin just för att den låg snett.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tom
0

#14, Tack!