visning av lägenhet
Jag vill göra min hyreslägenhet (1:a på 38,5 kvadrat) extra mysig och hemtrevlig inför visning. Har ni några tips på enkla billiga saker som samtidigt kan förändra mycket?
Marre
Jag hörde på ett radioprogram där man nämnde frukt i en skål på bordet. Jag tycker även blommor i en vas ser fräscht ut.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

En viktig sak är att ta bort saker som kan störa. Besökarna behöver se fria ytor för att bilda sig en uppfattning om hur de kan möblera lägenheten och inreda efter sin smak.
Hyllorna ska städas ur så att de inte ser fullproppade ut. Personliga saker ska inte ligga framme, utan stuvas undan. Gör rent på diskbänk och spis. Där ska helst inte stå annat än möjligen en kaffebryggare. Plocka bort tandborstar, burkar och annat småplock i badrummet. Rensa fönsterbrädan från sånt som skymmer sikten ut.
Vädra ordentligt innan visningen.
Jag fick ett tips att man ska baka bullar innan visning ;) Det får lägenheten att kännas hemtrevlig, är man lat kan man köpa färdiga frysta bullar och bara värma.
Men annars har du fått bra tips, ta bort onödiga saker, möbler om inte behövs. Däremot har jag hört att om man har tavlor så ska man ha kvar dem, annars känns lägenheten tom och kall eller vad det nu var :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#3 mmmm! baka bullar! finns inge goare lukt än nybakat :)
Har själv fått höra att man inte borde använda ungen innan eller ha några starka dofter i lägenheten eftersom det kan tolkas som att man vill dölja dåliga lukter.
Marre
Ta ut och vädra alla textilier dagen innan så blir det en frisk atmosfär i lägenheten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag ställde fram en burk pepparkakor :) Jag tog även bort "tjejiga" saker så den skulle locka båda könen.
Tack för hjälpen, lägenheten har en ny hyresgäst från och med 1 april.
Marre