Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 1580 ggr
Enecrona
2006-03-29 12:04
0

hemmabio?

jag är inte riktigt hemma på detta området. Någon som vet om det går att få den normala tv-mottagningen i hemmabiosystemet? Kan man surround-ljud på en film som visas på kanal 1 tex? Går det att i så fall att få på alla hemmabiosystem eller måste man välja något speciellt?

Vilka kriterier kollar man på när man väljer? söker ett ganska billigt…

Tom
2006-03-29 14:00
0

Kanal 1 sänder vissa program i Dolby Surround. Så du måste se till att din TV-mottagare har möjlighet att ta emot och skicka vidare de signalerna till din bioanlägging.

De flesta modernare hembioanläggningarna har möjlighet att utnyttja Dolby Surround.

Tom

[slo]
2006-03-29 14:02
0

Det beror som sagt på om kanalen sänder i surround. Annars får jag stereoljud i alla högtalare och jag har ett billigt paket från netonnet, medans en kompis som köpte ett dyyrt Panasonic-paket för några månader sen bara får ljud i dom två främre högtalarna (ej centern) vid allt tv-tittande. Vi har kollat igenom inställningarna, men hittar inget… Så det beror på vad du har för utrustning.

Tom
2006-03-29 14:49
0

Då kanske jag ska lägga till att om man bor i ett bostadsområde/lägenhet med centralantenn gäller helat andra saker.

Då är det helt beroende av vad föreningen har valt att sända ut till de olika husen/lägenheterna. Är man inte nöjd med det får man skaffa en egen antenn och en egen box (om föreningen tillåter, de kan nämligen ha åsikter om vad du sätter upp utanför din bostad såsom antenner med mera.)

Tom

Enecrona
2006-03-29 16:29
0

finns det något bra paket med inspelningsbar DVD och hårdisk?

tips!!!