Nya möjligheter
Jag och min sambo bor nu i en 2a där det e alla möjliga stilar och färger bara inslängda, avskyr vår nuvarande lägenhet. MEN i höst ska vi flytta och jag är i extas för jag älskar att inreda och hålla på med färg och form. Det bästa av allt är att vi inte ska ta med oss några som helst möbler så vi får börja från 0! :D
Jag har tänkt mig att inreda lite i lant/shabby chic.
Är det någon som har tips på sidor där man kan handla från?
Eller bara inredningstips i den stilen? :)
/ M
Om du gillar shabby chick så är det väl massa vitt och gulligull som gör stilen 
Jag tänker mest detaljer, ex. listerna i rummet kan göra mycket. Man kan spika fast lite finare lister runt garderober för en mer romantisk look.
Jag gjorde mig en egen sänggavel när jag inte hittade någon som passade, tog en skiva, köpte några skumgummimadrasser från ikea och satte fast, klädde med tyg och sen en mjuk och luddig filt
fint tycker jag.
Tror att de bästa inköpsställena är second hand butiker =) Måla hej vilt!
~mikkan
Ja men precis, vitt o gull med inslag av pastellfärger är min svaghet!
Och just som du säger; DETALJER!
Har kikat runt o hittat lite sidor med inspiration nu så det kommer bli superskoj att få sätta mina idéer till verklighet senare i år! :D
/ M

Kolla med din kille (eller tjej?) om han/hon gillar 'vitt o gull med inslag av pastellfärger'. Ni är två som bor där. Om min man hade fått bestämma här hemma så hade allting varit vitt-vitt-vitt. Om jag hade fått bestämma så hade det varit vitt med starka kontrastfärger (cobolt, rött, svart). Nu får det bli en kompromiss. Man ska trivas båda två.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#3 Vi har pratat om det ja och just nu frågar jag bara efter inspiration så vi kan sätta oss ner senare och kika närmre på just vad vi vill ha
/ M
Och så kan man ju ha olika teman i olika rum :)
/ M

#5. Jepp. Min man har vitt och heavy metalposters och liknande på sitt "kontor" och jag har blått och en mssa familjefoto i mitt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.