hur ofta städa?
hej! jag vet inte om jag bara är löjlig eller vad det är men jag har blivit så besatt av städningen!
Kan ägna 5-6 timmar om dan bara på att dammsuga,skura,torka lister, diska, plocka, sortera..
Jag storstädar ungefär varanndag, alltså dammsuger, torkar lister, fönster, fönsterbrädor, bänkar, torkar golv.
är det för mycket? :/ känns ändå som om det inte blir rent..

Det var väldigt! Man ska ju inte gnida bort färg och lack.
Behandla ytorna på bänkar, lister och golv varsamt.
Gör ett städ- och tvättschema över vad du ska göra dagligen, en gång i veckan, var annan vecka och en gång i månaden. Då får du en bra spridning på olika uppgifter.
När man organiserat städ och tvätt blir det inte en massa onödigt duttande och småplock överallt.
Haha ja, jag fastnar liksom i det där och kan greja hur länge som helst.
det är ju en bra ide! tack för tipset :)
När jag fick barn o vart ensamstånde (sonen var 3 mån gammal) så var mitt liv bäbisen men sen var det städning som hobby på konstigt sätt. Min lägnehet var toralrenoverad så den var lätt-sädad men jag hitta på nya ställen som var bara måste o göra rena. Det hela sluta med att mina kompisar och ena syster tog ett samtal med mig, min hobby innan bäbis var ju hästar o där spendera jag oxå timmar på putsa hästen,boxen,all utrustning men ändå var det en hobby på mer normalt sätt :) Mitt tips är faktis skaffa dig en hobby tänk efter vad du vill lägga lite tid på :)
Sen har jag än idag städning lite som avkoppling, men jag städar idag normalt 2 dagar i veckan dammsugs och våtorkar golven dammar vid behöv minst 1 gång i veckan. Nu mera polerar jag inte varje blommblad längre o jag nermonterar inte kökavloppet varje vecka 
detta med schema är bra men där imellan kan man allt göra annat än städa eller tvätta :)

5-6 timmar är väl vad jag lägger per månad, om man räknar bort vardagsplock och avtorkning av kök och bardrum för att hålla det hyfsat hygieniskt.
Hur kan du lägga ner så mycket tid, jobbar du inte?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
nej, är hemma med min dotter och hon brukar få vara med och grejsa :)
hon sover väldigt mycket på dagarna så jag har liksom inte annat att göra =)
Bra och veta ifall du har barnet hemma när du städar är att andas in partiklar från rengöringsmedel väldigt ofta när man är ett litet barn är nog inte så bra för barnets andningsvägar.
Låter som om du skulle behöva hitta nån annan sysselsättning med dottern finns det inga andra mammor med barn som är hemma om dagarna som du kan göra något ihop med? Eller något annat du tycker är kul?

Inomhus kan man baka tillsammans med små barn.
Utomhus kan man titta på olika växter och djur, t ex fåglar. Små barn blir ofta intresserade när de får gå på upptäcksfärd. Man kan följa upp det med att titta på bilder i böcker.

Jag tycker det låter lite oroväckande att du lägger så mycket tid på städningen och ändå känner det som att det inte blir riktigt rent. Det låter lite tvångsmässigt, ärligt talat. Jag hoppas att du också går ut med dottern och gör andra saker så att hon får lite mer stimulans!
Bara som referens kan jag ju säga hur mycket vi städar hemma, även om man kan vilja ha det lite renare med småbarn och t.ex. dammsuga oftare än vi gör.
Vi har en städerska som kommer varannan vecka (jag är sjuk och min man jobbar för mycket, så vi har löst det så) och städar fyra timmar. Hon dammsuger och torkar golv, städar köket och badrummet noga, och dammtorkar allt som går att nå utan att kliva upp på något.
Däremellan brukar vi städa badrummet en gång, och såklart skurar man ur toan om det finns synbar anledning. Vi torkar av köksbänken ibland, men inte varje dag om jag ska vara ärlig. Samma sak med spisen, vi har keramikhäll och kör en omgång med sånt medel när det behövs, kanske 2-3 gånger mellan städdagarna. Vi brukar inte dammsuga, men sopar upp smulor och sånt med en liten borste och skyffel ibland.
That's it. Ja, visst finns det damm här och var, och ibland gör någon av oss en punktinsats t.ex. ovanpå bokhyllan, eller rensar ut och gör rent i garderober osv, men inte sjutton kan man vänta sig att hålla varenda liten vrå perfekt dammfri hela tiden.
Jag säger att inte att du borde bli lika "sunkig" som vi, men som svar på din fråga, ja, det låter för mycket tycker jag.