Träd och ogräs
Nu har jag flyttat ända upp till Norrland, hem till mamma igen. Här finns det mycket att göra på gården och inne i huset. Därför lär jag ställa en massa frågor här lite titt som tätt. :-)
Imorgon tänkte jag fixa iordning baksidan utav huset. Där ligger en stor altan och strax under den, sluttar det neråt en bra bit. I sluttningen växer det en massa små-träd och ogräss upp till midjan. Det går inte att klippa med gräss-klipparen på grund av dessa små-träd. Nylon-tråden på gräs-trimmern håller heller inte. Nu vill jag som sagt ha bort allt skräp som distraherar den annars så underbara utsikten mot höga berg i horisonten. Men hur ska jag göra det på snabbast möjliga vis utan gräs-trimmer eller gräsklipper? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Beroende på hur grov sly du har kanske en sekatör alt en såg kan hjälpa därefter gå fram med en lie.
//Stefan

Jag har också sånt på min tomt och jag drog upp det med handkraft. Det var riktigt jobbigt men resultatet blev nog bättre än att klippa av dem eftersom jag inte fick en massa småstubbar över hela tomten. Använd handskar.
Tom
Finns inga genvägar i såna fall utan du måste göra jobbet från grunden som Tom säger.