Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4596 ggr
wingren
3

Soffbord med förvaring

Någon som har tips på bra soffbord med förvaring? Flyttar (förhoppningsvis) snart till en liten etta och behöver få in så mycket förvaring som möjligt! :)

[WickedAlly]
0

Kistor är väl det som erbjuder mest förvaring, snyggt också. Annars tycker jag att mio har många snygga med hyllor om du hellre vill ha det :)

wingren
0

Har också funderat på kista men de brukar vara så tunga och otympliga :/ man kanske iofs skulle kunna höja bottnen o sätta hjul under eller liknande.. :P

[WickedAlly]
0

Ja, det låter smart tycker jag :)

Biltema har bra hjul, tål slitage och en del av dem tål rätt mycket vikt också.

wingren
0

Jag har fruktansvärt mycket grejer och jag har egentligen ingen aning om hur jag ska få plats med allt xD Tur mina föräldrar har ett stort hus med både förråd och två vindar så man kan ha grejer på stand-by där ^^

[WickedAlly]
0

Ett tips som jag läste häromdagen, (kanske var här inne t.o.m) var att sätta upp hyllor ovanför dörrarna till förvaring av mindre saker. Det är ju annars ett utrymme som man inte använder alls.
Har man snygga förvaringsaskar så kan man förvara sånt som man kanske inte vill ska stå framme också däri.

Annars; förvaringsbackar under sängen, tvmöbel med förvaring (finns ju många snygga med skåp så att man slipper se på grejerna).

Ja, jag gör likadant. Sånt som inte får plats får vara hos mamma ^^

wingren
0

Dörren slutar i samma höjd som taket börjar så det är inte möjligt. Under sängen har jag redan fixat backar som jag ska ha med. Och en tvmöbel får inte heller plats ^^ (väldigt liten lägenhet) Tvn kommer få sitta fast direkt i väggen (: Men skulle kanske kanske kanske få plats med en hylla ovanför tvn.. Om det inte blir för tight

[WickedAlly]
0

#6 Ja, då är det ju dumt att sätta hylla där i alla fall :P Över fönstren kanske?

Man får sätta hyllor där det finns plats, kanske stoppa i tid dock så att det inte blir jätterörigt och mest liknar ett plockepinn :)

VildaVittra
0

När jag bodde i en liten etta så satte jag hjul på en amerikakoffert och hade som soffbord, den väger inte lika mycket som en kista.

En annan smart sak är att sätta Ivarskåp på väggen och skjuta under sängen, där de blir ryggstöd i en "soffa", skåpen sitter alltså lika högt upp som sängen är hög. Bara att dra ut när du har sällskap på natten ;)

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
0

8 du råkar inte ha bild på detta låter som en smart lösning i vårat lilal torp Flört

[Forest]
2

Jag har ett annat tips som jag körde men nu vet jag inte vad du behöver för förvaring men jag behövde iaf kunna stoppa undan lite små prylar o köte en liten byrå på loppis och kapa benen satte på hjul måla om den i röd :) Kolla in lite loppisar du att sätta på hjul på saker är mycket smart tänk på att gärna ha 2 hjul låsbara om du skulle sitta o dricka vin med kompisar så spills det ut mindre om någon puttar till bordet Flört

VildaVittra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inget foto, men har ritat en "fin" bild i paint.

Tror jag såg iden i någon ikeakatalog.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Forest]
0

11 smart tackar för bilden Flört

wingren
0

Tack för alla bra tips! Bomba mig med fler! :D

VildaVittra
0

Om det finns ett tillhörande källarförråd, så kan man sätta upp lagerhyllor i det, sen häfta fast ett lakan runt om och sätta glipan längst fram (dammskydd). Där kan man förvara sådant man sällan använder men ändå behöver som degassistenten, saftmaja osv.

Istället för kartonger är det smart att förvara i genomskinliga plastbackar så slipper man öppna alla när man letar efter något.

Ha balkongmöbler av kvalitet, som ihopvikbara trästolar, de kan du använda om du har flera på besök, så till vardags behöver du bara snubbla på en till två stolar, har du inte redan ett bord är ett slagbord praktiskt.

wingren
0

får inte plats med köksbord så behöver inga köksstolar ^^ SÅ litet är det asså ^^

Får förresten antagligen veta i slutet av nästa vecka om det blir inflyttning :D Och efter det så gåre fort (:

VildaVittra
1

En bok jag fick mycket hjälp av när jag flyttade från 70 kvm till 24 var Compact Living av Mack Lorrie, den var riktigt bra tex hur man fick det att se större ut och så.

http://www.bokborsen.se/Mack-Lorrie/Compact-Living-Id%C3%A9er-F%C3%B6r-Tr%C3%A5ngbodda/1885201

Ibland finns den på biblioteket.

wingren
0

Får pallta mig till biblioteket dårå :) tack!