Kan inte hålla mig...
Idag 16.30 skriver jag kontrakt på en lägenhet!!!!

Jag vågar inte riktigt tro på den än..det är som en dröm.
Så här gick det till:
Jag fyllde 25 i fredags och vill varken fira eller ha presenter,utan jobbade från 07-00..
På lunchen får jag ett SMS från en mäklare som skriver,ring mig så fort du kan!
Och hon säger att hon har en 2:a på g i mitt område PÅ NEDRE PLAN! Och säljaren funderade på att sälja i höst,men då säger hon att hon har en köpare på en undervåning,så de sa säljaren att får vi 500.000:- så får hon den!!!
Jag blev helt tårögd,det var den bästa present jag kunde få!
JAg hade nästan tappat hoppet.
Dessutom har det inte varit en lägenhet till salu i området sedan december så om de skulle gå ut med visning skulle de garanterat få mer..
Det är en hörnlägenhet så jag får trädäck + en liten trädgård.och framsidan kan jag också göra något med.
Lägenheten är 51 m2
Jag ska fråga idag när vi skriver kontrakt om jag får ta lite bilder,så lägger jag ut dem här så får ni hjälpa mig att spåna hur jag ska få in alla grejer (bor på 90m2 med vind idag)
Om jag ska sova i vardagsrummet,eller om jag och dottern ska sova i samma rum..
Återkommer med bilder!!!
Men som sagt jag tror fortfarande inte att det kan vara sant!

Vad roligt! Grattis till lägenheten (och på födelsedagen i efterskott)! 
Åh, vad glad jag blir för din skull StinaIda! Hoppas att den blir allt du drömt om!
Ha det bra!
Tom
Dubbelgrattis! Planlösningen ser bra ut, härligt med en stor klädkammare. Lycka till med möbleringen! Och så härligt med uteplats och en liten trädgård att påta i.
/Sofia

Åh Grattis på fördelsdagen =)
Och ett stort GRATTIS till lägenheten, det är ju hur roligt som helst. hopaps allt går ägen och stort lycka till :)

Kontraktet är skrivet!!!!
Jag ska få gå dit nån dag i veckan med kamera och tumstock!!!!!
Tror fortfarande inte att det är sant
Tack för alla gratulationer!!

Här kommer den första bilden,
På hallen. Eller kan man kalla det hall. Jag mätte från elementen till dörren och en skohylla med 20 cm i bredd skulle få plats
Helt ok eftersom jag har strl 35 i skor..
Har ngn nån bra lösning på detta? Finns det skohyllor som hänger på elementet som inte är skitfula?
Den finns klädkammare i hallen (se skiss,inlägg nr 2) så det behövs bara för några par skor,tror nämligen inte att dottern kommer gå in i klädkammaren och ställa in sina skor varje gång….
Jag skulle såå gärna vilja ha ett vägghängt swedese träd,eller både det stora och det lilla..
Kanske jag kan såga ut ett som slingrar sig lite mellan element och eldskåp,med några låga grenar till Thea att hänga på och några högre till de vuxna.. Hmmm tål att funderas på..
(bild på swedese trädet kommer under)

Enligt ritningen så har du ett större hörn längre in, innanför klädkammardörren. Där kanske du kan ha skohyllor istället? Och enligt ritningen så finns det också en väggstump på väg in mot köket, är den tillräckligt bred för att på höjden rymma ett gäng skor? Elementet bör du nog inte täcka med en skohylla, värmen kan inte cirkulera så bra då.
/Sofia

Det som ser ut som ett hörn på ritningen är en garderob,det finns ingen väggstump som det ser ut som på ritningen..
på väggen in till köket borde det vara 30-40 cm brett,så det kan vara en lösning..men det får vara en stängd skoförvaring,åtmistone åt kökshållet så man slipper titta på smutsiga skor när man äter
Visar en till bild på "hallen"

Sätt skohylla på garderobsväggen. Det finn många som inte är så djupa, utan skorna står lutade.
Du hittar säkert en lösning! Det är kul att spåna med olika idéer.

Tack för tipset,men garderobsdörren är mot hallen,och på garderobssidan får det inte plats,då skulle man inte kunna öppna badrumsdörren!
Ja visst är det kul att spåna!
Hur kul skulle det vara med en jättestor hall där allt passade
grattis till lägenheten
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.