Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 4312 ggr
Tintin82
2012-10-14 13:28
4

Badrumsgolvet!!

när jag tonar mitt hår men intensiv toning så kan det ibland komma på badrumsgolvet och jag har försökt få bort det med aceton men det fungerar ej..kommer det i tvättfatet är det inga problem att få bort men jag har plastgolv av något slag och undrar om ni vet hur man kan få bort det:)

martdat
2012-10-21 11:23
0

går inte mig veteligen…  det går ju in i plastmatten o bleker man elr dyl så blir det ju en fläck av det i stället..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mariatingsund
2012-10-30 20:08
0

det är ju en kemisk process, så du ska ha en gammal handduk under dig när du färgar håret nästa gång, eller hellre en bit byggplast eller något så du inte trillar men skyddar din plastmatta.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Balme]
2012-11-04 11:30
0

Så det är alltså helt kört? Har nämligen samma problem här hemma. Ser ju inget vidare ut.

Kan väl kanske bli en dyr historia när man flyttar ifrån en hyresrätt? Verkar i och för sig variera lite hur petiga olika ställen är.

pistenbully
2012-11-06 09:59
0

Jag tror nog inte att det går att få bort, tyvärr. Att använda aceton tror jag inte är bra, jag skulle kunna tro att det sliter mer på mattan och att det även blir missfärgningar om man har otur. Aceton används för att ta bort nagellack (förmodligen annat med) och därav drar jag slutsatsen av att det ej är bra för mattan. Då vi har nyrenoverat i badrummet så vill jag absolut inte ha fläckar på badrumsmattan eller väggen. När jag färgar håret står jag på en gammal handduk, är extra försiktig och skulle det skvätta torkar jag upp det omedelbart. När färgen väl är i går jag igenom hela toaletten, där de kan ha hamnat, och kollar så att jag inte missat något. Skurar även hela duschutrymmet när jag sköljt ur, det kan ju ha farit iväg på väggen någonstans när man sköljer ur, det skvätter ju en hel del. Tur att man inte färgar håret ofta :-P