hur få vitt vitt igen?
ngn som har tips på hur man Verkligen får missfärgade vita kläder vita igen??
Klorin är väl ett säkert kort men inte vänligt för miljön.
/Maria

Solen är effektiv om man har tillgång till utomhusblekning.
Det finns blekmedel att köpa, men som Bumbleboo skriver så är det knappast miljövänligt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
vanisch ska väl vara bra för att få vita kläder vita igen..
Klorin, Vanish och även vit textilfärg kan användas. När du väl fått kläderna vita igen så tvätta dem sedan i så kallat vittvättmedel, då håller de sig vita längre.
/Désirée
har testat klorin men utan effekt.. kläderna ser likadana ut som innan.
Har både kört dem i maskin med klorin o låtit dem ligga i klorin då det första inte hade ngn effekt.
vilken vanish ska jag prova då? har den rosa burken hemma som jag inte haft ngn större nytta av…
Klorin kan ju inte användas på alla material så där kan du ha förklaringen. Har för mig att bomull och linne lämpar sig bäst för klorinbehandling.
#6 Jag tror du har rätt. Det är värre med syntetmaterial.
/Maria
Hett tips vad galler plagg som inte tal Klorin ar att lagga i blot i vatten med attisksprit i. Mycket bra for deodorant/svettflackar pa klader ocksa. Kanske ocksa testa ammoniak. Min mamma anvande alltid det. Var forsiktig med bada for de ar farliga i koncentrerat tillstand.
när jag tvättar tvättar jag alltid ganska stora maskiner…men har vissa vita trosor, strumpor och t-shirts som inte blir helvitt…men jag tvättar ju bara vitt tillsammans men jag har vanligt tvättmedel inte för vitttvätt men kan jag använda den nya vanish tror ni??det har kommit ut en med vitt lock eller om hela är vit…handlar mycket om vissa trosor som jag använder en viss period i månaden…

#9. Använd svarta trosor istället. Kallt vatten löser upp blod.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
http://www.leila.se/index1,8.htm där är det olika tips om allt möjligt
Har vanisch, den för vit tvätt. och ble glatt överaskad när min vita skjorta (innan tvätt var den mer så där äckligt grå) var kritvit efteråt.
# 9 jepp, kan man göra… men inte snyggt om man har vita byxor på sommaren. Fast å andra sidan har det ju inte varit någon sommar i år
13 jag sköljer upp trosorna om det har läckt i kallt vatten och vanligt tvättmedel. Jag har inte fastnat alls för vanisch tvärtom så tycker jag det är lite si o så är inte helt nöjd 
Inte jag heller när det gäller fläckar. Har en tvål som jag köpt i Gbg, minns inte vad den heter och det är inte galltvålen. Funkar på jag provat