Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 6145 ggr
[rutans]
0

Märka ut hus med husnummer?

Hej! Är det sant att man enligt lag är skyldig att märka ut sitt hus med husnummer?

beem
1

Det är väl än så länge bara ett förslag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Forest]
0

Skulle det vara lag på det så ligger våran hyresvärd risigt till då vårat inte är nrmärkt o de har flera hus som de itne satt upp det på. Intresant detta iaf eftersom vi är på dom om detta + även få A-C på varja portuppgång (bara 3 ingångar men bara A som är flera lägenheter i)

Tom
0

Det finns ingen lag men räddningstjänsten uppskattar om det finns tydliga husnummer så att de kan spara tid vid utryckningar.

De vill att siffrorna ska vara minst 25 cm höga och ha en konstrasterande färg till huset.

Tom

Emo
2

Hur ska det se ut på landet då. Vilka siffror ska synas på huset? Tomtnumret eller postlådenumret eller kanske något annat? Skrattande

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

martdat
0

ja vi är åtta hus på min gata, o inte ett enda har husnr.man kan ju inte bara ta ett nr o sätta upp vilket som. men jag har alltid beundrat brevbärarna hur de hittar hit. vi har inte ens en gatuadress. enbart egna namn på husen som ändå inte står någonstanns,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tom
0

#4, Det är väl lämpligt att ha det nummer som identifierar huset så att räddningstjänsten kan hitta dit. Det är ju mest för din egen skull. Om det tar räddningstjänsten några minuter extra att komma till ditt hus när du har problem så är det i första hand du själv som blir drabbad.

#5, Det måste vara ganska unikt att inte ha någon adress till ett hus i Sverige?

Tom

Emo
0

#6 Skulle det vara ett svar på min fråga?

Varför tror du att siffror är bättre än text?

Vilka siffror tror du skulle vara bäst då?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

martdat
0

#5 möjligt, jag var själv förvånad när jag köpte. har bott på landet förr men där fanns det i allafall pl nr (påstlådenr) , nä här är bara byanamnet. husnmanet som ingenstanns finns och postnr.  har frågar runt bland grannarna och de har inte heller någon adress.

ännu roligare är att huset jämte mig inte tillhör min by utan grannbyn som slutra några hundra meter före oss. hahah

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.