Rengöra flaskor "Sodastreamer"
Vi har skaffat en Sodastreamer och det står att man inte ska köra flaskorna i diskmaskinen men nu tycker jag att de är svagt gula i plasten hur jag än försöker att göra rent dem.
Hur gör ni andra för att få rent dessa flaskor?
/Maria
jag rengör dem ofta från början med diskmedel, ljummet vatten och flaskborste. blir de fula efter ett längre tid, då slänger jag dem och köper nya.
Med diskmedel och ljummet vatten med flaskborste.
Det finns ju utgångsdatum på flaskorna, man måste kolla :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo, så har jag också gjort och jag har även köpt två nya så jag kanske ska testa och diska de gamla i maskinen.
Det är väl packningarna som tar stryk men jag behöver ju inte köra korken.
/Maria
#3 tror att de kan explodera av värmen i maskinen, jag skulle inte våga prova. men jag kan ju ha fel förstås 
Tror du det?
Kan testa och köra de ensamma.
/Maria
#6 ja plastens elasticitet försvagas vid värme, och det kan om man har riktig otur explodera.
jag googlade lite snabbt på sodastream explodera diskmaskin, då kom det upp en del läsvärt..
Ska kolla detta
/Maria
Ja, kör dom INTE i diskmaskinen! Har en vän som gjorde det och de exploderade nästan gång hon skulle bubbla vatten!
Så ser de helt ofräscha ut så är nog det bästa att köpa nya tyvärr…
Okey, jag ger mig. Jag ska INTE testa
/Maria
Haha, ja jag vågar inte efter att ha hört det i alla fall 

oj jag har kört mina i diskmaskinen 2 gånger har oxå köpt en nyligen. Men jag gör annars rent dom med flaskborste. Vi gör mer bubbelvatten utan smaksättning o kör pressad citron o lime i glaset så slipper man diska flaskan hela tiden.