Hårklippningsmaskin
Någon som har tips på butiker i Stockholms innerstad som säljer hårklippningsmaskiner? Jag var på Clas Ohlsson, men dom hade bara en ointressant modell.
Mvh // Johan
Teknikmagasinet.
Vänliga hälsningar
Niklas
Elgiganten har en del. Om jag skulle köpa en nu skulle jag satsa på Philips model med vridbart skärhuvud. Det verkar smart att det följer huvudets konturer.
Vilken har du siktat in dig på Johan?
Tom
Jag vet inte än, men jag vill ha en som man kan klippa rätt kort med, plus att jag tycker att hårklippningsmaskiner är bättre även när man rakar sig, men vill ha lite stubb kvar.
Tidigare har jag haft en Philips, men den har tyvärr helt pajat efter fem år. :) Köpte en rakapparat med hårklipp från Brown (fick förmånen att handla direkt från P&G:s personalshop), men den är rätt usel att klippa hår med. Tar tre gånger så lång tid som med en riktig hårklippningsmaskin - vilket är extremt dåligt när batteritiden bara är ca 30 min körning innan man måste ladda om.
För ett tag sedan stod jag på morgonen och så tog batterierna slut innan jag ens var halvvägs klar med klippningen… Lyckat… Lyckligtvis laddar den rätt snabbt.
Mvh // Johan
Nä, rakapparat kan man inte klippa med om man inte har extremt kort hår. Min Philipsklippare är sju år gammal och fungerar (tyvärr) riktigt bra så jag får kanske vänta lite med att köpa en ny.
Tom