Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5236 ggr
Liss
2007-06-06 02:38
1

färg i sovrum?

I tidigare tråd "ny lägenhets tips" har jag förklarat min nya lägenhet.. och i sovrummet är de chockrosa. Jag mååste bara måla om de. För man kan inte tappetsera på en målad vägg va?

iaf, vilken färg sägs vara bra att sova i?? vad är alltså lugnande eller så.. men ska fortfarande vara snyggt och modernt:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lullan1
2007-06-06 12:28
1

Jag gillar mörka färger, typ svart, grått, mörkt blått, lila, brunt eller liknande. Själv har vi indigoblått sovrum med vita lister, dörrar och detaljer.

Nicka
2007-06-06 15:00
0

Färg i sov-rum: Grön är den lugnaste färg,,sägs det.

Min dotter tapetserade hela lägenheten för två veckor sedan…Hon tog Grönt i sovrummet…Själv har Jag lite förkärlek till just den färgen..så då blir ju svaret inte rättvist ?? Har haft den färgen själv i sovrum och den var härlig att vakna till.

LYCKA TILLFlört

AnneN
2007-06-06 15:33
0

Jag föredrar mörkblå eller mörklila i sovrum

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

parsley
2007-06-06 16:45
0

Det går att tapetsera på en målad vägg om ytan är slät. Är det däremot målad sk glasfiberväv, med struktur, som var modernt för ett antal år sedan, så krävs det underarbete för att få väggen slät innan man tapetserar. Omvänt så kan man tapetsera en målad vägg också.

Sara
2007-06-06 17:12
0

Blått sägs oxå vara lugnande och dessutom svalkande. Fast så älskar jag blått oxå.

Sara

abbis
2007-06-06 21:15
0

Kolla bara så att inte den gamla tapeten släppt p.ga att den är målad..I så fall får du riva loss detta och spackla..När man målar kan det bildas blåsor under den gamla tapeten.Tapetserar du över detta så blir det en blåsa som kan synas sen…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anna77
2007-06-06 21:51
0

Jag gillar vitt. Tycker man kan ha precis vad man vill, finns bara en regel som måste följas när det gäller inredning: Det finns inga regler!

Lycka till och hoppas du kommer trivas bra i ditt omgjorda sovrum! Skrattande

Liss
2007-06-06 22:19
0

Okej, De är slätmålat rosa över en tidigare tappet.. så borde ju inte vara någon fara då:)

jag har tänkt lite.. och har alltid velat göra en sak som ett inredningsprogram gjorde. Alltså vit färg och sedan färglada "ränder" längst med väggarna. men att dom blir större i slutet.. fattar ni? så typ en bred lila och sedan en smal (annan färg som passar lilla, vet någon?) och sedan under den en lite bredare än den i lila igen, eller nån annan? vet inte om jag gör mig förstodd:) men iaf.. ungefär som fartränder kan man säga då.. bara på två väggar.. börjar smalt och blir bredare i slutet..

kan de vara nått? och vilken färg passar till lila? blir vit för ljust? räcker de med två väggar? då blir en hel vit.. är de tråkigt kanske?

vart många frågor där.. hihi.. hoppas ni kan svara:) kommer behöva all hjälp jag kan få:)

Pomperipossa
2007-06-06 22:52
0

#8 Tänk på att inte ha för mycket saker och färger i sovrummet… Blått är en lugnande färg som passar i sovrum.

Liss
2007-06-07 15:45
0

har tänkt lite mer och kanske kör på en lila rand och en ljusare grön smalare rand under på två väggar.. och vit underfärg.. och sen på tredje väggen till höger om fönstret helt lila.. de kanske kan bli coolt?

AnneN
2007-06-07 15:49
0

Det tycker jag låter riktigt snyggt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
2007-06-07 16:13
1

jaa då blir ju den lila väggen som en fondvägg i sig och så blir de lite behagligare färg i rummet mee.. och inte bara vitt