Göra om i rummet... Tips?
Hej jag har länge funderat över en grej jo mit rum ärså sjukt tråkigt jag mår bara dåligt av att vists i det. Tråkiga vägga plus möbler jag har ett aqvarium men mitt rum är så litet. Vet inte vad jag ska göra med det. Har ni några förslag på hur jag ska inreda ett litet rum så det ser större ur? Vilka målarfärger jag ska använda. Några eventuella hemsidor? Jag vill gärna att mit sovrum ska se mysigt ut men inte för barnsligt då jag ska börja gymnasiet. Någon som har någon bra ide? :-)
Ta gärna en bild om du har möjlighet, blir lättare då :)
okej 
Jag tror det är lätt att övermöblera då blir allt så himmla inklämnt o litet. Lite färg som du gillar på en fondvägg o sen kör du med lite kuddar o sånt så piffar men lätt upp sitt hem/rum. Men ta kort så får vi se om nån har lite smarta tips till dig :)
Ljusa färger som går lite ton i ton, hellre några få lite större möbler än många små. spegel om det passar och släpp in mycket ljus från fönster och bra belysning.
Med ett foto så blir det lättare att kommentera.
Ljusa väggar, och om man tycker det är tråkigt kan man ju lägga till en fond-vägg (t.ex e vit med svarta blommar på, eller något sådant.) Bra belysning och speglar..
gjorde nyss om ett jätte litet rum hemma hos mej. Går inte riktigt att förklara, men vi tog ljusa väggar med lite silver-ränder som ljuset speglas i och lyser upp rummet. Rummet känns iallafall lite större!
Ljusa väggar behöver inte vara tråkigt. Man kan ha en ganska kraftig komplementfärg som man kan plocka upp i olika detaljer som lampor, kuddar, tavlor.
Lycka till!