Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1254 ggr
Pomperipossa
0

Äldre vet bäst??

*suck* Varför kan man inte öppna truten och säga vad man tror/tycker/tänker??? Eller kanske fråga om man är osäker???? Jag har ju varit av den åsikten att om folk verkar veta vad dom gör så stämmer det säkert och jag lägger mig inte i. Vet man inte så frågar man enligt min filosofi… Jag är absolut ingen hantverkare eller nåt, men däremot har jag ganska bra hum om hur man går tillväga i olika situationer. Till saken… I höstas så höll vi på och dränerade om huset. Svärfar (70+) var hit och hjälpt till… Han började med att lägga primer över hela grunden och sedan kapa platonmattan för lågt så vi har fått sänka marken runt hela huset…vilket påverkat stensättningarna runt om på tomten. Jag kom hem från jobbet och såg vad han gjort (bara han och min sambo hemma) höll på att bryta ihop… Det visade sig att ingen av dom gjort det förut, men ingen av dom kunde höra av sig till ex min far som dränerat hus i 30 år… Nu har jag iaf lärt mig att inte lita på att andra kan bara för att dom inte frågar…

Tom
0

Usch vad tråkigt! Ännu värre blir det ju när man har en relation till personen.

Jag frågar ofta och gärna även i situationer där ingen förväntar sig det. Jag brukar tänka att om inte jag har förstått så har troligen ingen annan det heller… =)

Tom

Pomperipossa
0

#1 Ja det är ju så man ska göra…. Innan man pajar nåt totalt så kan man ju höra om det är rätt… Många har svårt att erkänna att man inte kan allt själv..:)

Sandra
0

Och det gäller väl framförallt när det är bygge på gång? Det är ju inte som att bygga ett sandslott precis. Hoppas allt löser sig till slut för dig iaf.