Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1128 ggr
Izzzyz
0

Första "spadtaget"

Så var det äntligen dax att ta det första steget vid sommarstugan ( som ev ska bli vårt permanenta hem). Det blev en rejäl överraskning. I vårt hus från 1800- talet hittades liiite mer skadat än vi hoppats på.

Vi hade räknat med en liten fuktskada i golvet i farstun, men efter ett par timmar v ar hela golvet uppbrutet och vi insåg att vi måste byta  5 meter stock, som är bärande.

Tur man har utbildade vänner som är skyldiga oss en del *S*

Så nu vet vi iallafall  vad vi ska göra i sommar Räcka ut tungan 

// Tina

Tom
0

Det låter som ett roligt projekt!

Du får gärna visa oss bilder före och efter om du vill. Gärna under tiden också :-)

Tom

Izzzyz
0

Tack Tom…

Det ska bli spännande.. Dock lite större än vi tidigare trodde bara… *L*

Från och med Måndag kväll kan man följa renoveringen på

mollym.blogg.se/torpet

// Tina

Izzzyz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom inte min blogg riktigt vill som jag vill så lägger jag ut bilder här ifall det är ngn som är intresserad.

Vår första dag bestod i att bryta upp golvet i farstun och ta bort allt som var fuktskadat. Det var en sorglig syn. Så nu är hela golvet i farstun borta och delar av rumsgolvet borta. Men vi har iallafall inte fått mögel eller ohyra i grunden så det var ju en tröst iallafal Fundersam 

// Tina

Izzzyz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådana här kryp fanns det gott om och det är nog bland det VIDRIGASTE jag vet. Tur man har en sambo som inte är rädd.

I veckan så står målning av kök på dagordningen. bilder på före och efterarbete kommer.

Obs… säg gärna till om jag ska skriva ngn annanstans om detta.. försöker ju som sagt att få en blogg som funkar men tills dess så kör jag här om det är ok??

// Tina

Niklas
0

Kul att se!

Du har en dagbok här på iFokus. Kan du inte använda den?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tom
0

#5, För min del får du gärna lägga ut dina bilder här i forumet så att så många som möjligt läser det.

Kul att se dina projekt. Hallen såg inte så rolig ut.

Har du någon bild på hela stället?

Tom

Pomperipossa
0

Vill inte byta med dig!! Föredrar din hall framför dina "husdjur"..Skrattande